• 0

Betalingskwitantie inboeken in het juiste boekjaar

Ik werk voor 1 grote klant die mij maandelijks uitbetaald voor de door mij verrichte diensten in de maand ervoor.

 

Midden januari ontvang ik mijn volgende Betalingskwitantie met 14 Januari 2017 als Betalingsdatum voor alle diensten van december 2016.

 

Is het nu de bedoeling dat ik deze inboek in het boekjaar 2017, of hoort deze toch thuis in 2016?

 

 

Domein 158 - https://www.158.nl

- Registratie van nieuwe domeinnamen

- Verkoop van mooie domeinnamen

- Dropcatchen van quarantaine domeinnamen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik werk voor 1 grote klant die mij maandelijks uitbetaald voor de door mij verrichte diensten in de maand ervoor.

Midden januari ontvang ik mijn volgende Betalingskwitantie met 14 Januari 2017 als Betalingsdatum voor alle diensten van december 2016.

Is het nu de bedoeling dat ik deze inboek in het boekjaar 2017, of hoort deze toch thuis in 2016?

Een betalingskwitantie is niets meer dan een bewijs van betaling.

 

De inkomsten hebben betrekking op verrichtte werkzaamheden in 2016 ... de btw (afhankelijk van de factuurdatum) in 2016 of 2017. Je maak toch wel facturen?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik sta op dit moment niet ingeschreven als ondernemer en ontvang deze inkomsten zonder BTW als particulier.

Ik boek de betalingskwitantie die ik ontvang weg in de administratie en maak geen eigen facturen aan.

 

Deze inkomsten van afgelopen maanden tel ik bij elkaar op en geef ik op in de Inkomstenbelasting over 2016.

 

Er is dus geen specifieke factuurdatum.

Alleen een betaaldatum en de periode waarover deze betaling gaat.

Domein 158 - https://www.158.nl

- Registratie van nieuwe domeinnamen

- Verkoop van mooie domeinnamen

- Dropcatchen van quarantaine domeinnamen

Link naar reactie
  • 0

Ik sta op dit moment niet ingeschreven als ondernemer en ontvang deze inkomsten zonder BTW als particulier. Ik boek de betalingskwitantie die ik ontvang weg in de administratie en maak geen eigen facturen aan. Deze inkomsten van afgelopen maanden tel ik bij elkaar op en geef ik op in de Inkomstenbelasting over 2016.

Dat is mooi, hoewel particulieren niet verplicht zijn om een administratie bij te houden.

 

Ik werk voor 1 grote klant ...

Als groot (klant) inderdaad groot (geld) betekent, dan kan je dat toch niet meer als bijverdiensten zien? Wat doe je, naast die maandelijkse bijverdiensten, nog meer voor de kost?

 

... die mij maandelijks uitbetaald voor de door mij verrichte diensten in de maand ervoor.

Daarmee is er sprake van een regelmatige bron van inkomsten ... dat betekent dat je ondernemer bent ... in ieder geval voor de omzetbelasting.

 

Hoe je opdrachtgever dat in zijn administratie opneemt daar ben ik wel nieuwsgierig naar geworden. Je kunt je net zo makkelijk voorstellen dat je eigenlijk in loondienst bent bij de opdrachtgever/werkgever, maar dan wel zonder afdracht van werkgeverslasten, zonder doorbetaalde vakantiedagen, zonder doorbetaling bij ziekte, zonder ...

 

Al met al een fiscaal en juridisch uit de hand gelopen arbeidsrelatie.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een werknemer en werk voor de kost 40 uur in de week.

 

Het woord 'werk' wat ik in het begin gebruikte geeft een onjuist beeld.

Buiten mijn fulltime baan ontvang ik extra inkomsten (internet).

 

Hier ging het in eerste instantie om enkele kleine bedragen zonder regelmaat.

Dit vermelde ik de afgelopen jaren mooi op mijn inkomstenbelasting.

 

Sinds kort ontvang ik van 1 partij iedere maand een hoger bedrag.

We hebben het niet over groot geld, want het is nog geen maandsalaris.

Domein 158 - https://www.158.nl

- Registratie van nieuwe domeinnamen

- Verkoop van mooie domeinnamen

- Dropcatchen van quarantaine domeinnamen

Link naar reactie
  • 0

Sinds kort ontvang ik van 1 partij iedere maand een hoger bedrag.We hebben het niet over groot geld, want het is nog geen maandsalaris.

Daarmee is er sprake van een regelmatige bron van inkomsten ... dat betekent dat je ondernemer bent ... in ieder geval voor de omzetbelasting.

 

Misschien is het verstandig om hier ook (weer) eens naar te kijken:

Wanneer bent u ondernemer voor de btw?

Wanneer bent u ondernemer voor de inkomstenbelasting?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 77 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.