Jump to content
Lijstenmaker
Verberg

bedrijfspand prive of zakelijk aankopen

vraag

hallo, ik heb als eenmanszaak een woning met losstaande bedrijfshal gekocht. de woning ga ik zelf bewonen en de bedrijfshal ga ik zelf gebruiken voor mijn eenmanszaak en voor een klein gedeelte verhuren aan een bv waarvan ikzelf eigenaar ben maar waar ik niet actief in ben en me ook niet mee bemoei.Deze bv moet een kleine huursom aan mij prive gaan betalen. Ongeveer 20% van het totale aankoopbedrag van het geheel wordt gefinancierd dmv een hypotheek, de rest wordt contant betaald. Het huis is prive, maar is het ook verstandig het bedrijfspand prive te kopen en dus niet op de balans te zettten? ik kan hier eigenlijk nergens iets zinnigs over vinden.

hans

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

hallo, ik heb als eenmanszaak een woning met losstaande bedrijfshal gekocht. de woning ga ik zelf bewonen en de bedrijfshal ga ik zelf gebruiken voor mijn eenmanszaak en voor een klein gedeelte verhuren aan een bv waarvan ikzelf eigenaar ben maar waar ik niet actief in ben en me ook niet mee bemoei.Deze bv moet een kleine huursom aan mij prive gaan betalen. Ongeveer 20% van het totale aankoopbedrag van het geheel wordt gefinancierd dmv een hypotheek, de rest wordt contant betaald. Het huis is prive, maar is het ook verstandig het bedrijfspand prive te kopen en dus niet op de balans te zettten? ik kan hier eigenlijk nergens iets zinnigs over vinden.

Is het huis of het huis + hal belast met BTW?

Administratie? Advies? Fiscaliteiten?

www.6figures.nl

• 0
  • Rate this answer

Beste Hans,

Welkom op Higherlevel.

hallo, ik heb als eenmanszaak een woning met losstaande bedrijfshal gekocht.

(...)

Deze bv moet een kleine huursom aan mij prive gaan betalen.

(...)

Het huis is prive, maar is het ook verstandig het bedrijfspand prive te kopen en dus niet op de balans te zettten?

??? Heb je het nu gekocht of ga je het (mogelijk) kopen? In het eerste geval, het je het nu zakelijk of privé gekocht?

• 0
  • Rate this answer

hallo, dank voor de reaktie.

huis en hal worden door mij 1 februari a.s. gekocht en zijn niet btw belast

hallo, dank voor uw reaktie, ik ga het kopen per 1 februari a.s.

ik begrijp uit uw reaktie dat ik voor de tijd kenbaar moet maken of het prive of zakelijk wordt aangekocht? Ik dacht dat dat puur aan het eind van het jaar speelde bij het opmaken van de balans. de kleine hypotheek heb ik als privepersoon genomen.

hans