Jump to content
JLely
Verberg

Meerdere leveranciers china verzamelpunt goederen

vraag

Zijn er hier mensen die te maken hebben met het probleem, dat zij van meerdere fabrikanten wat willen kopen , ze nooit alle zendingen bij elkaar krijgen in een container ?

 

Ik had laatste keer van 3 fabrikanten wat nodig, en wat een gedoe om alles bij elkaar te krijgen.. de een wil niet op een pallet versturen, de andere wil het alleen maar exwork.. nu ontkom ik er soms niet aan om sommige dingen per luchtvracht te versturen wat me dus gewoon het dubbele kost waardoor sommige producten niet echt rendabel kunnen zijn.

 

Nu vraag ik me dus af of er mensen zijn die tegen hetzelfde probleem aanlopen en hoe jullie dat oplossen.. nu zou je kunnen denken die chinezen met een loon van 300 per maand, er zal er best een tussen zitten die wat bij wilt verdienen en alle producten zou willen verzamelen op een punt en wellicht de logistiek willen regelen.. maar hoe kom je dan in contact met zo iemand..

Link to post
Share on other sites

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Ik heb met mijn grootste leverancier geregeld dat de kleinere leveranciers daar mogen leveren. Vervolgens verzendt die alles samen per container naar mij met 1 factuur. De lokale kosten worden gedeeld door het aantal CBM en doorberekend aan die andere leveranciers. Als er eentje moeilijk zou doen dan neem ik die kosten op mij, maar voorlopig gaat dat allemaal prima. Het levert wat extra werk op voor mijn leverancier natuurlijk maar zijn klant is tevreden en ik kan zo vrijwel alles per FCL shippen. Dat is uiteindelijk voor hen ook gunstiger want de lokale kosten zijn daarvoor ook lager. De inco-term is FOB en dat kost de verzender ook aardig wat namelijk.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik heb met mijn grootste leverancier geregeld dat de kleinere leveranciers daar mogen leveren. Vervolgens verzendt die alles samen per container naar mij met 1 factuur. De lokale kosten worden gedeeld door het aantal CBM en doorberekend aan die andere leveranciers. Als er eentje moeilijk zou doen dan neem ik die kosten op mij, maar voorlopig gaat dat allemaal prima. Het levert wat extra werk op voor mijn leverancier natuurlijk maar zijn klant is tevreden en ik kan zo vrijwel alles per FCL shippen. Dat is uiteindelijk voor hen ook gunstiger want de lokale kosten zijn daarvoor ook lager.

 

 

Dat heb ik vorige keer voor mijn lcl lading dus ook gedaan, toen ging het prima, nu is het ook fcl, maar de grootste leverancier heeft die ruimte niet, en de andere leverancier zegt dat de vrachtwagen met container niet door de straat past..hij wil het dus niet in de container zetten. kan het ook niet verzenden op pallets.. een groot drama dus. gelukkig kan ik wel uitwijken naar een andere leverancier indien nodig, maar dan ken je de kwaliteit weer niet en neemt veel tijd in beslag om de nieuwe producten te kiezen. ook nu het fcl is is er een nieuw probleem voor mij erbij, ze kunnen het niet met pallets inladen, dus alles moet met de hand erin gezet worden (5000kg totaal over velen dozen ) daar is het geen probleem, als die hier aankomt zonder losdeck is het wel mijn probleem..maar om nou 20 cbm lcl te doen zie ik ook niet echt zitten, producten beschadigen sneller, container in.. container uit container in en uit..

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hehe, ik heb regelmatig dezelfde situatie als er erg volle containers komen... dan zetten ze de dozen niet op pallets. Dat levert natuurlijk extra ruimte op maar ook een hoop extra werk aan mijn kant.

 

Als je leverancier moeilijkheden heeft om een volle container te verzenden, dan moet die misschien nadenken over een firma die die taak overneemt daar. Ook voor hen is LCL verzenden duurder dan FCL verzenden. Dus er is ook aan die kant een financiële prikkel om iets uit te geven aan het outsourcen van dat werk. Desnoods kan je wat bijdragen aan die kosten, het levert jou ook een voordeel op immers.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik heb nog wel 1000m2 over en iemand om zendingen te verzamelen.

 

Voorwaarde is dat jouw logistieke partner voor pickup LCL/FCL kan werken op basis van levering commercial invoice + packinglist door ons. Geen prutsers die geen export docs zelf kunnen verzorgen :)

 

Zit in Guangzhou, tegen Dongguan aan.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 12 leden online en 244 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept