Jump to content

Pownshop1989

Junior
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Ik weet alleen dat het een concurrent van je is, dus zo uiteraard is het niet... ;) Misschien eens bellen als 'klant' en heel erg doorvragen over die BTW? Ja een concurrent die mij niet overtreft ;). Maar blijft een raar verhaal
  2. uiteraard.. we hebben het hier over wellicht rond de 5 ton+ omzet per jaar
  3. Bedoelt hij daarmee 'BTW berekenen' of 'BTW op de bon zetten'? Hoe dan ook deugt het natuurlijk niet, want nu kun jij de BTW niet in mindering brengen. Daar krijg ik dus geen antwoord op, ik heb het hem gevraagd.. echter geen reactie. De klant uit het buitenland koopt nu dus al langere tijd bij hem zonder btw op de bon terwijl die persoon bij mij gewoon intracommunautaire levering krijgt. Deze webshop bestaat echter al een jaar of 10.. en wanneer ik even zonder voorraad van een specifiek item zit koop ik het ook bij hem. echter geen btw op de bon. Ik weet dat het voor 2dehands producten anders zit, maar we hebben het hier over best wel flinke bedragen die worden omgezet waarbij de klant geen btw bon krijgt. ( ik zelf verkoop enkel nieuwe producten )
  4. Beste leden, af en toe koop ik wat in bij een concurrent van mij, die vooral 2dehands goederen verkoopt maar daarnaast ook nieuw. Ik schat dat hij 70% tweedehands verkoopt 30% nieuw. echter hij rekent nergens BTW over ook niet over nieuwe producten. Nu weet ik dat een grote inkoper uit het buitenland ( die ook klant is bij mij) ook geen btw op de bon krijgt terwijl daar wel om gevraagd wordt geeft hij aan daar doen we niet aan. 2dehands producten kan ik begrijpen, maar nieuw ? ontloopt deze persoon dan de belasting of is daar een regeling voor ivm de 2dehands producten die hij tezamen verkoopt? zijn nieuwe producten komen 100% overeen met mijn producten, echter houdt hij veel meer over indien hij geen btw hoeft te betalen en ik al onder zijn prijs zit. Iemand enig idee hoe dit kan?
  5. Dat heb ik vorige keer voor mijn lcl lading dus ook gedaan, toen ging het prima, nu is het ook fcl, maar de grootste leverancier heeft die ruimte niet, en de andere leverancier zegt dat de vrachtwagen met container niet door de straat past..hij wil het dus niet in de container zetten. kan het ook niet verzenden op pallets.. een groot drama dus. gelukkig kan ik wel uitwijken naar een andere leverancier indien nodig, maar dan ken je de kwaliteit weer niet en neemt veel tijd in beslag om de nieuwe producten te kiezen. ook nu het fcl is is er een nieuw probleem voor mij erbij, ze kunnen het niet met pallets inladen, dus alles moet met de hand erin gezet worden (5000kg totaal over velen dozen ) daar is het geen probleem, als die hier aankomt zonder losdeck is het wel mijn probleem..maar om nou 20 cbm lcl te doen zie ik ook niet echt zitten, producten beschadigen sneller, container in.. container uit container in en uit..
  6. Ik verkoop vooral producten die de klant eerst wilt zien voordat ze het kopen, voor mij is het dus niet mogelijk vooraf een factuur te maken via de webshop met de klant zijn wensen , vaak wilt deze dan contant betalen en krijgen ze geen factuur mee omdat ik deze optie niet heb op die locatie. daarnaast loopt de order nummering van de 2 webshops op eigen volgnummer , dus een factuurtje ertussen plakken gaat niet, veel mensen willen niet pinnen omdat ze het (waarschijnlijk ) met zwart geld betalen, voor mij een lastig pakket dus omdat ik het wel gewoon opgeef in me aangifte, enkel zonder gegevens van de desbetreffende persoon, toch gebeurt het regelmatig dat er wat vergeten wordt om op te geven, naast het feit dat er een kasboek aanwezig moet zijn vind ik het gewoon niet handig, zijn er mensen die hier eenzelfde ervaring in hebben en hoe hebben jullie dit opgelost ?
  7. Binnenkort ga ik een nieuw pand huren, nu wil de makelaar 3 maanden borgsom + 3 maanden borgsom voor een huur periode van 2 jaar , volgens mij erg dubbel op. Maar is dit wel toegestaan ? daarnaast ook nog eens een opzegtermijn van 1 jaar... Zou iemand mij kunnen vertellen of dit wel is toegestaan, vaak geef je een bankgarantie af ipv de waarborgsom maar beide.. ?
  8. Het huren van hetzelfde pand is 700 ex btw per maand.. betaal ik liever de rente bij de bank. De vorige unit is verkocht in 2 maanden tijd vandaar dat ik het dan ook zsm zou willen kopen omdat ze maar zelden te koop staan, het is gewoon een bedrijfsunit met betonvloeren boven en beneden, kantoor boven 70m2 werkvloer beneden 70m2. daarnaast ook nog vrij nieuw 2008. Kon ik een ruimte huren al is het maar 30m2 groter dan wat ik nu heb zou ik nog wel een jaartje ermee door kunnen, helaas moet deze optie er dan wel zijn zonder wachtlijst.. zie helaas weinig kans om het daadwerkelijk te kunnen kopen nu. dus wellicht nog enkele maanden doorgaan op deze manier en dan zeker de helft kunnen financieren.. alleen zo jammer dat wanneer je geld hebt de bank bij je komt aankloppen , maar wanneer je het niet hebt maar wel de potentie hebt om het geld te kunnen verdienen ze in deze tijd al wegkijken
  9. Vanuit risicoperspectief van een geldschieter zie ik alleen maar rode lichten, zie ook de reactie van mmint en Richard. Geen trackrecord, alle risico bij de geldschieter neer willen leggen en een rammelend financieel verhaal. Financiering hoeft niet onmogelijk te zijn, maar ik denk dat je hier nog eens goed voor moet gaan zitten. Je denkt er misschien wat te makkelijk over. Is het een eenmanszaak? Dan betaal je sowieso inkomstenbelasting over alle winst en kun je geen winst "in de zaak" laten zitten om minder belasting te betalen. Aankoop van een pand zal je winst niet zomaar verlagen want aflossingen op een lening zijn geen aftrekbare kosten (de rente wel). Als het pand echt in waarde stijgt moet je daarover ook afrekenen bij verkoop of staking. Kortom, als je dat "zonde" eens uitwerkt en doorrekent op de lange termijn, hoe kom je dan uit? Daarnaast zullen geldschieters eigen inbreng als voorwaarde stellen. Zoals Norbert al opmerkt is dit een verschuiving van geld naar voorraad en zijn het geen kosten. Daarnaast stel je aan de ene kant dat het heel goed gaat en nu stel je dat de cijfers niet echt gunstig zijn. Voor een geldschieter niet echt een solide verhaal. Daarnaast kan een grote voorraad ook een extra risico zijn. Praktisch schrijf- en rekenwerk kun je uitbesteden, maar het denkwerk moet van jezelf komen. Je moet heel goed snappen waar je mee bezig bent. Jij bent de ondernemer. Door een prefab verhaaltje prikken geldschieters direct heen als ze je spreken. Ik heb wat ondernemersplannen helpen opstellen, maar dan ben ik vooral degene die hele vervelende vragen stelt. Het aapje moet wel op de schouder van de ondernemer blijven. Iemand met een ondernemingsplan die vanaf 0 aan kan ook vaak een financiering krijgen voor een pand, maar iemand die 2 jaar bezig is en waarbij de cijfers stijgend zijn zou dat niet kunnen. Ondernemingsplan schrijven is gewoon niet mijn ding, het idee is er het werk is er. Ik ben echter niet van presentatie's / boekwerk schrijven, ik weet zeker dat er mensen zijn die mijn woorden beter kunnen omschrijven in een ondernemingsplan dan ik zelf, uiteraard moet het mijn idee zijn. Ga eerst wel de IB2016 door de boekhouder laten regelen en dan zien we wel waar het schip strand met een ondernemingsplan. in mijn online boekhoudtpakket staat omzet - inkopen -> bruto winst dat jaar - gemaakte kosten = netto winst , vandaar dat ik dacht dat de hogere inkopen slecht zijn voor de jaarcijfers. eigen inbreng voor het pand is geen probleem, echter maar beperkt tot 20k, het pand is 70kk inbreng max 20k, dan is er zeker 60k benodigd. Vandaag al lopen bellen voor een grotere opslag als huur om weer een tussenjaar te nemen ipv koop. maar helaas een wachtrij van 2. Opslag ruimte van 54m2 voor 25k kopen is ook een optie, alleen daar groei ik dan naar verwachting weer uit met 1-2 jaar wat ik dan ook weer zonde vind.. maar stel ik leg van de 70k de helft bij, hoe moeilijk gaat een bank dan doen over de financiering van 35k.. je hebt dan toch de helft al afbetaald als onderpand ?
  10. Geen eigen geld inbrengen heeft te maken dat het gewoon zonde is , mijn productprijs gaat gemiddeld 6x over de kop, er is dus veel winst. Waardoor ik dit liever investeer in een aankomende inkoop order met nieuwe producten waarop veel mensen wachten. Daarnaast wil ik custom producten aan gaan bieden waardoor ik een kleine werkplaats nodig zal hebben met speciale apparatuur. De uitstel heeft te maken met correcties in het eerste jaar die gedaan moeten worden. Maar dan alsnog zodra de ib 2016 klaar is , het is een opstartjaar geweest met veel inkoop, 52k omzet 27k inkoop voorraad, haalt je winst behoorlijk naar beneden.. waardoor de cijfers niet écht gunstig zijn. En wat is een financiering van 80k in een pand ? Het pand verliest geen waarde de prijs op dit industrieterrein is alleen maar omhoog gegaan. De netto maandlast is nog lager dan de opslag die ik nu huur.. Wellicht iemand ervaring met het uitbesteden van een ondernemersplan ?
  11. Sinds dat ik mijn webwinkel 2.5 jaar geleden begonnen ben altijd alles zelf gefinancierd omdat er bij de bank anders een ondernemingsplan moest zijn, echter nu op een punt aangekomen dat de opslag die ik huur te klein wordt voor de aankomende inkopen en toekomstige werkzaamheden die ik daar wil verrichten echt iets groters voor mijzelf als opslag en toekomstig een werkplaats nodig heb. Zit daarom al ruim 1 jaar te kijken voor een grotere loods te kopen, echter loop ik al sinds het begin tegen het probleem aan waar ik ook kijk, ik niet de juiste papieren bezit om een financiering aan te vragen , IB 2015 kan een bank weinig mee aangezien de omzet toen nog erg laag was, voor 2016 is de IB voorlopig nog niet klaar daar er al uitstel tot 2018 is aangevraagd door de boekhouder. We zitten in een groeiende lijn , 2015 15k omzet, 2016 52k omzet, tot nu in 2017 al 45k omzet en naar verwachting zal dat dit jaar 100k omzet worden nu zit ik dus met de keuze of wachten tot de IB 2016 klaar is, of een ondernemersplan maken waar ik eigenlijk al vanaf het begin af aan tegenop zie. Zijn er misschien adviezen om toch ergens een financiering te kunnen krijgen aan de hand van de cijfers uit mijn administratie en rekeningen ? het gaat om een financiering van 70.000 -80.000. Uiteraard heb ik eigen spaargeld, maar niet met de bedoeling om dat in vastgoed te stoppen Alle tips zijn welkom !
  12. AH , heb al wat gevonden : https://www.sra.nl/NieuwsById?id=6B0BA3164C7541DBB4073E5DC795D752 wel erg krom.. catalogusprijs is 1.5 x zo hoog..
  13. Bestelbusje nieuwe caddy uiteraard is de prijs ex btw , bpm is tot auto's van 2007 toch ?
  14. Hoi, Hoe kan het dat het mogelijk is een nieuwe auto aan te schaffen voor 14000ex btw , auto heeft 10km op teller , nog geen eerste eigenaar gehad, maar de nieuwaarde waarover ik bijtelling zou moeten betalen is wel 22000.. Dit klopt toch niet ? kan iemand mij uitleggen hoe dit zit? [verandering: titel]
  15. Nee, ik heb 2 webwinkels in mijnwebwinkel software, deze stuurt automatisch de factuur naar de klant , maar maakt een nieuwe factuur aan in Acumulus, ik ga de factuur nummers overnemen uit de mijnwebwinkel software dan ben ik al een stap verder.. goede boekhouder vinden lijkt ook niet al te simpel
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept