ik heb een vraag mbt de retournering van artikelen. Als ik bij bijv. de Hema op 1 januari voor €100 aan producten koop, dan verwerk ik deze bon zoals altijd in mijn administratie. Nu besluit ik op 14 januari om voor €50 producten van deze aankoop te retourneren. Ik krijg dan netjes een bon van de Hema waarop staat dat ik voor €50 heb geretourneerd maar de oude bon waar het totaalbedrag van €100 op staat neemt de Hema in. Waardoor er een gat in mijn administratie zit (niet qua bedragen maar wel qua bonnen, ik kan die uitgave van €100 alleen nog maar verantwoorden aan de hand van mijn bank-afschrift en niet met een bon. Hoe kan ik dit wel goed verwerken? Of is de Hema verplicht de oude bon aan mij terug te geven? Ik krijg wel een nieuwe bon met daarop welke artikelen ik heb gehouden maar dat bedrag klopt dan natuurlijk niet met de af- en bijschriften van mijn bankrekening.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
karin1234
karin1234
Goedemiddag,
ik heb een vraag mbt de retournering van artikelen. Als ik bij bijv. de Hema op 1 januari voor €100 aan producten koop, dan verwerk ik deze bon zoals altijd in mijn administratie. Nu besluit ik op 14 januari om voor €50 producten van deze aankoop te retourneren. Ik krijg dan netjes een bon van de Hema waarop staat dat ik voor €50 heb geretourneerd maar de oude bon waar het totaalbedrag van €100 op staat neemt de Hema in. Waardoor er een gat in mijn administratie zit (niet qua bedragen maar wel qua bonnen, ik kan die uitgave van €100 alleen nog maar verantwoorden aan de hand van mijn bank-afschrift en niet met een bon. Hoe kan ik dit wel goed verwerken? Of is de Hema verplicht de oude bon aan mij terug te geven? Ik krijg wel een nieuwe bon met daarop welke artikelen ik heb gehouden maar dat bedrag klopt dan natuurlijk niet met de af- en bijschriften van mijn bankrekening.
[spelfout in titel verbeterd.]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55902-verwerking-retour-in-administratie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag