Ga naar inhoud

Omzetbelasting Internationaal

Geplaatst:

MarkBo

Heb momenteel een aantal klanten die een product in 1 van mijn webshops hebben besteld. Paar klanten uit de UK en uit Duitsland. Goederen worden rechtstreeks door mijn leverancier verstuurd. Mijn leverancier stuurt vanuit Amerika naar mijn klant in Duitsland en UK.

Hoe moet ik als Nederlandse onderneming omgaan met de BTW hiervoor?

Featured Replies

Geplaatst:

overboom

De indruk is dat sprake lijkt te zijn van dropshipping. Dropschipping is een relatief nieuw fenomeen. Er is geen rechtspraak en/of gepubliceerd beleid. Zeer interessant is het wel.

Geplaatst:

Bert.

Er is op dit forum al genoeg geschreven over dropshipping, je kunt hiervoor de zoekfunctie gebruiken.

Kort antwoord is dat de vraag of BTW van toepassing is afhankelijk is van de leveringsconditie die jij met jouw klant overeen gekomen bent, in het bijzonder de vraag wie er verantwoordelijk wordt voor invoer in de EU.

Rechtspraak of gepubliceerd beleid is verder niet erg van belang, we hebben al de gebruikelijke BTW wetgeving........

Geplaatst:

overboom

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.