momenteel druk bezig mijn aangifte IB kloppend te krijgen loop ik toch tegen iets aan waar ik niet helemaal uit kom. Hopelijk dat jullie me verder kunnen helpen. Namelijk het volgende:
Naast inkomen uit werk (normaal loon) heb ik inkomen uit een kleine ondernemen (eenmanszaak). Het gaat om handel in margegoederen. Nu heb ik vorig jaar meer ingekocht dan verkocht en heb ik dus een te verrekenen BTW bedrag.
Ingekocht E 10.000
Verkocht E 8.000
Te verrekenen BTW (voor de btw eind volgend jaar verrekenen) = E 2.000*(21/121)
Ook heb ik een post te vorderen btw van 100 euro over mijn inkopen van kantoorartikelen etc.
Nu is mijn vraag, moet ik deze bedragen in de balans opnemen, verwerken in de aangifte IB en hoe moet ik het boeken? Ik kan namelijk alleen iets vinden wanneer je meer hebt verkocht dan ingekocht.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
NdR89
NdR89
Beste forumleden,
momenteel druk bezig mijn aangifte IB kloppend te krijgen loop ik toch tegen iets aan waar ik niet helemaal uit kom. Hopelijk dat jullie me verder kunnen helpen. Namelijk het volgende:
Naast inkomen uit werk (normaal loon) heb ik inkomen uit een kleine ondernemen (eenmanszaak). Het gaat om handel in margegoederen. Nu heb ik vorig jaar meer ingekocht dan verkocht en heb ik dus een te verrekenen BTW bedrag.
Ingekocht E 10.000
Verkocht E 8.000
Te verrekenen BTW (voor de btw eind volgend jaar verrekenen) = E 2.000*(21/121)
Ook heb ik een post te vorderen btw van 100 euro over mijn inkopen van kantoorartikelen etc.
Nu is mijn vraag, moet ik deze bedragen in de balans opnemen, verwerken in de aangifte IB en hoe moet ik het boeken? Ik kan namelijk alleen iets vinden wanneer je meer hebt verkocht dan ingekocht.
Alvast bedankt voor het helpen!
Mvg,
Ndr
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55938-aangifte-ib-icm-de-margeregeling/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag