Ga naar inhoud

inkoop en doorverkoop in Nederland

Geplaatst:

Amberlunalois01

Hallo Allemaal,

Ik heb een interresant product in zowel Belgie als in Duitsland en wil dat in Nederland aan de man wil brengen.

Kan iemand mij adviseren hoe ik dit moet aanpakken?

Er zal uiteraard ook met de desbetreffende producent of Verkooporganisatie gesproken moeten worden, maar hoe begin je en wat zijn de beste verkoopargumenten en vragen die je moet stellen. Je kan het zien als een pitch en zal je moeten aangeven dat je het product erg goed vindt en graag hier wil verkopen. Is het misschien ook een optie om aan te geven dat je al een verkoopbureau hebt of misschien op commisiebasis bij elke verkoop die je binnenhaalt.

Alle tips zijn welkom..

Meneer Brast

Featured Replies

Geplaatst:

Wouter Hol

Kan iemand mij adviseren hoe ik dit moet aanpakken?

Op zich hoeft dit niet spannend te zijn. Jij koopt de producten bij de bedrijven in België en Duitsland en je verkoopt de producten in Nederland. Meer dan dat is het niet.

hoe begin je en wat zijn de beste verkoopargumenten en vragen die je moet stellen.

Je zegt gewoon dat je hun producten wilt kopen en je vraagt wat dat kost, voor zo ver je dat nog niet weet. Dan koop je de producten, zij leveren en jij betaalt.

Ik zou niet beginnen over commissiebasis. Ongebruikelijk en onhandig.

Geplaatst:

Highio

'Ik heb' als in aldaar gezien? Zonder een branche en jouw voorbedachte distributiekanaal te kennen, is het lastig adviseren en waarschijnlijk mag je in aanvulling op het bericht van Wouter eerst vooruitbetalen voordat geleverd wordt. ;)

Bij 'gewone' consumentengoederen gewoon een catalogus en prijslijst met levervoorwaarden aanvragen en het lukt wel of niet om wederverkoper te worden. Al dan niet met een Nederlandse partij ertussen. Allicht heb je daarbij vroeg of laat in het proces een KvK-inschrijving en BTW-nummer nodig. 8)

Is het misschien ook een optie om aan te geven dat je al een verkoopbureau hebt of misschien op commisiebasis bij elke verkoop die je binnenhaalt.
Snap ik niet...

...wil je dit als ondernemer gaan doen (=ondernemen)?

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

Amberlunalois01

• Auteur

Dank voor jullie feedback.

In principe wil ik niet perse eerst inkopen en verkopen, maar zorgen voor nederlandse klanten en dus deze aan de producent als nieuwe klanten aanbieden. Dus als ondernemer beginnen (wat ben je dan??) dan zal waarschijnlijk alleen een KvK en BTW voldoende zijn.

Sterker nog ik heb al veel potentiele klanten. Is klanten aanbrengen geen beroep en zo ja waar valt idt dan onder?

Geplaatst:

Highio

Dan ben je handelsagent of freelance verkoper ofzoiets zonder dat er inkoop en doorverkoop bij komt kijken bij transacties die jij voorbereid tussen een Belgische of Duitse partij en Nederlandse afnemers. CRM-er (relatiebeheerder of landenpartner die ook vervolgbestellingen opvolgt en doorzet).

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.