Ik heb vorig jaar een camera privé gekocht voor mijn bedrijf. Ik heb deze ingebracht, btw ervan teruggevraagd en middels een memoriaalboeking schrijf ik hem jaarlijks af.
Nu ben ik bezig met mijn IB aangifte en loop ik er op vast.
Mijn activa is als volgt:
Materiële vaste activa 722 (de camera)
Liquide middelen 922
totaal €1.644
Overigens staat er in mijn boekhoudprogramma nog BTW afdrachten ertussen echter is dit dus een bedrag wat ik over het hele jaar betaald heb dus behoort dat wel tot activa?
Als Passiva is op 31-12 mijn enige schuld de betaling van het 4e kwartaal BTW aangifte.
EV is 969,49
BTW te betalen is 63
Totaal passiva is dan €1.032
Er klopt iets niet en nu vraag ik mij dus af of dat komt doordat ik de camera privé heb ingebracht en dus niet betaald hebt van mijn zakelijke rekening.
Iemand die mij hier wat meer duidelijkheid over kan verschaffen of iemand die (tegen vergoeding) bereid is om mij hierbij te helpen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
naomivd
naomivd
Ik heb vorig jaar een camera privé gekocht voor mijn bedrijf. Ik heb deze ingebracht, btw ervan teruggevraagd en middels een memoriaalboeking schrijf ik hem jaarlijks af.
Nu ben ik bezig met mijn IB aangifte en loop ik er op vast.
Mijn activa is als volgt:
Materiële vaste activa 722 (de camera)
Liquide middelen 922
totaal €1.644
Overigens staat er in mijn boekhoudprogramma nog BTW afdrachten ertussen echter is dit dus een bedrag wat ik over het hele jaar betaald heb dus behoort dat wel tot activa?
Als Passiva is op 31-12 mijn enige schuld de betaling van het 4e kwartaal BTW aangifte.
EV is 969,49
BTW te betalen is 63
Totaal passiva is dan €1.032
Er klopt iets niet en nu vraag ik mij dus af of dat komt doordat ik de camera privé heb ingebracht en dus niet betaald hebt van mijn zakelijke rekening.
Iemand die mij hier wat meer duidelijkheid over kan verschaffen of iemand die (tegen vergoeding) bereid is om mij hierbij te helpen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56030-probleem-activa-passiva/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag