Geplaatst: 1 mei 20178 j Jones 1 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Hallo, ik vroeg mij af hoe je de inkoop boekt bij dropshipping. Normaal doe je; voorraad goederen te vorderen ob aan crediteuren en bij verkoop dan; debiteuren aan opbrengst verkopen aan te betalen ob inkoopwaarde verkopen aan voorraad goederen Hoe zit dit dan bij dropshipping aangezien je geen voorraad hebt? En wanneer dient deze boeking plaats te vinden? Als je een bestelling ontvangt? Alvast bedankt.
Geplaatst: 1 mei 20178 j Wouter Hol Raad van Advies 3.2k berichten 10 Trofeeën 353 Reputatie Dropshipping is een logistieke oplossing en heeft niet zo veel met je administratie te maken. Anders gezegd, je administratie is niet anders dan als je wel een eigen voorraad zou houden. Op het moment dat jij iets verkocht hebt, koop jij het in bij jouw leverancier. Jouw leverancier verstuurt het voor jou naar de klant toe. Je boekt dus de inkoop van een product bij je voorraad en boekt dat ook gelijk af omdat hij gelijk al verkocht is.
Jones
Hallo,
ik vroeg mij af hoe je de inkoop boekt bij dropshipping.
Normaal doe je;
voorraad goederen
te vorderen ob
aan crediteuren
en bij verkoop dan;
debiteuren
aan opbrengst verkopen
aan te betalen ob
inkoopwaarde verkopen
aan voorraad goederen
Hoe zit dit dan bij dropshipping aangezien je geen voorraad hebt?
En wanneer dient deze boeking plaats te vinden? Als je een bestelling ontvangt?
Alvast bedankt.