• 0

Hong Kong limited VAT terug vragen van aankoop in Europa

Geachte leden,

 

heb een fiscale vraag en kan nergens info vinden. Ik woon in Hkg en werk daar ook. heb een Hong Kong limited bedrijf. Ik wil graag in nederland een nieuwbouw huis kopen en de btw terug vragen door dit pand onder de Hong Kong limited aan te kopen. Is er iemand met ervaring en is dit mogelijk?

 

ik sta niet meer ingeschreven in NL.

 

vriendelijke groet,

 

Mangox

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste mangox,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Welk zakelijk doel dient deze aankoop? En is ontwikkelaar/verkoper bereid onder deze condities te leveren? Of wil je dit achteraf na betaling van BTW/overdrachtsbelasting met de Belastingdienst regelen?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Aankoop van vastgoed is voor de verhuur. Was benieuwd als ik nieuwbouw koop V.O.N. of ik dan via mijn Hong Kong limited de 21% belasting terug kan vragen. Bedoeling is om dit met belastingdienst achteraf te regelen.

 

Mijn zoektocht in hongkong voor fiscus/ financieel adviseur leverde helaas geen reacties op. Mochten er bedrijven zijn met kennis op dit gebied houd ik me graag aanbevolen.

Link naar reactie
  • 0

Het is voor niet btw belaste verhuur. Mijn voorkeur gaat uit naar wining / apartementen. Mocht dit niet mogelijk zijn is dit wel haalbaar door bedrijfspand met btw belaste huur te verhuren ? Sorry ik zit nog in de orienterende fase en ben benieuwd naar demogelijkheden van verschillende constructies

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.