Ik ben al een tijdje met een webshop bezig en ik wil graag weten wat ik nodig heb om het 0% tarief te rekenen als ik buiten de EU verkoop.
Ik heb het er al met een paar mensen over gehad en ik wil ook graag even aan de belastingdienst voorleggen of ik de juiste dingen in mijn boekhouding opneem.
Ik verkoop sierraden en kleine kunstvoorwerpen via Etsy en Facebook (Paypal)
Ik wil per kwartaal een staatje downloaden (dat kan via Etsy en Paypal), waarop ik de naw gegevens, datum, referentie nr, bedrag, artikel, verzendskosten en BTW tarief vermeld.
En dan heb ik per week een factuur van mijn vervoerder waarop staat wat ik binnen en buiten de EU verzonden heb. Op het posstuk (brief of pakje) heb ik een volledig ingevuld CN22 of 23 formulier.
Dat staatje gebruik ik omdat het veel werk is alle verkopen los in mijn boekhouding in te voeren en omdat ETSY geen BTW op de factuur vermeld, ik zet het er dus zelf bij.
Is dit afdoende om het 0% tarief te gebruiken?
Ik ben een klein bedrijf en verwacht voorlopig max 20.000 EUR omzet per jaar.
Ik heb dit al een keer voorgelegd aan de belastingdienst en die gaf toen aan dat ik echt een waybill nr. nodig had en dat heb ik dus niet.
Misschien had ik pech want er zijn toch zat bedrijven die het zo doen.
Maar ja ik wil het dus zeker weten omdat ik niet later een hoop geld terug wil betalen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Andretje
Andretje
Goedenavond,
Ik ben al een tijdje met een webshop bezig en ik wil graag weten wat ik nodig heb om het 0% tarief te rekenen als ik buiten de EU verkoop.
Ik heb het er al met een paar mensen over gehad en ik wil ook graag even aan de belastingdienst voorleggen of ik de juiste dingen in mijn boekhouding opneem.
Ik verkoop sierraden en kleine kunstvoorwerpen via Etsy en Facebook (Paypal)
Ik wil per kwartaal een staatje downloaden (dat kan via Etsy en Paypal), waarop ik de naw gegevens, datum, referentie nr, bedrag, artikel, verzendskosten en BTW tarief vermeld.
En dan heb ik per week een factuur van mijn vervoerder waarop staat wat ik binnen en buiten de EU verzonden heb. Op het posstuk (brief of pakje) heb ik een volledig ingevuld CN22 of 23 formulier.
Dat staatje gebruik ik omdat het veel werk is alle verkopen los in mijn boekhouding in te voeren en omdat ETSY geen BTW op de factuur vermeld, ik zet het er dus zelf bij.
Is dit afdoende om het 0% tarief te gebruiken?
Ik ben een klein bedrijf en verwacht voorlopig max 20.000 EUR omzet per jaar.
Ik heb dit al een keer voorgelegd aan de belastingdienst en die gaf toen aan dat ik echt een waybill nr. nodig had en dat heb ik dus niet.
Misschien had ik pech want er zijn toch zat bedrijven die het zo doen.
Maar ja ik wil het dus zeker weten omdat ik niet later een hoop geld terug wil betalen.
Vriendelijke groet
Andre
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56425-verkopen-aan-landen-buiten-de-eu-en-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag