• 0

Invullen priveontrekking vennootschapsbelasting 2016

Hallo,

 

Ik heb een ongetwijfeld stomme vraag, maar ik kom er maar niet uit.

 

Ik heb een Holding waar dividend in staat dat is uitgekeerd door het bedrijf dat ik vroeger bezat. Nu heb ik dit jaar 10.000,- van de bedrijfsrekening gehaald als priveontrekking en wil ik dat aangeven bij de belasting. Alleen waar ik ook kijk zie ik nergens posten voor ontrekkingen en stortingen in het aangifte programma. Kan iemand mij vertellen waar ik moet zijn met deze bedragen?

 

Ik heb het geld nu neergezet bij winstuitdelingen en niet aftrekbare giften, maar ik ben gewoon te verdwaald in alle terminologie om te weten of ik dit goed of fout aan het aangeven ben.

 

Zie screenshot voor een overzicht. Alle hulp wordt enorm gewaardeerd!

Screen_Shot_2017-07-08_at_14_08_54.thumb.png.c5080d36b878ad42ad67c93060382f62.png

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom zou die 10.000 in de winstberekening moeten komen. Het is gewoon een "lening" die de zaak aan jou geeft. Dat is dus gewoon een rekening courant positie en hoort helemaal niet in de winstberekening thuis.

 

Prive ontrekkingen bestaan niet bij een holding bv. Het is een rekening courant positie (schuld/lening) of dividend uitkering (die je dan ook als zodanig af moet handelen).

Link naar reactie
  • 0

Ah dat maakt ineens een hoop duidelijk, ik heb hier helemaal een verkeerd idee over gehad. Dan heb ik daar bovenop nog een vraag...

 

Met deze 10.000 euro en ±13.000 al op de rekening-courant kom ik boven de limiet van 17.500 uit en ben ik verplicht om een rente te rekenen over het gehele jaar. Als ik probeer te achterhalen wat een passende zakelijke rente daarvoor is kom ik alleen geen enkele concrete informatie tegen om deze mee te berekenen? Heeft iemand tips over hoe ik daar het juiste in kan doen?

 

 

Link naar reactie
  • 0
  • 0

Bedankt voor de links, dat helpt enigszins. Ik denk dat ik het percentage afstem op de rente van een zakelijke deposito spaarrekening met een gelijke duur als waarvoor ik de lening opstel + 1% risico (aflossingsvrij, vast rente tarief, e.d.). Dat komt op dit moment uit op een percentage van ± 1,5% per jaar.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 293 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.