• 0

Tips voor het te vriend houden van bestaande klanten?

Beste ondernemers,

 

Ik ben met twee kompanen sinds het begin van dit jaar een product ontwerpbureau gestart. Inmiddels hebben we vijf klussen mogen doen voor twee verschillende bedrijven. Naast een goed 'product' willen we natuurlijk ook dat de klant tevreden is over onze service, maar hierin zijn we nog zoekende naar een goede balans.

 

Nu onderhouden we het contact door af en toe contact te hebben met een update van het project. Ook vragen we regelmatig wat er beter kan en wat ze liever anders zien in de samenwerking en hierop passen we ons proces aan.

 

Mijn vraag: Hoe onderhouden jullie het contact met de klant? En wat zouden jullie adviseren om nét dat stukje extra service te leveren? En wellicht ook niet onbelangrijk, wat zijn de absolute don'ts?

 

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

De service, is jullie product. Dus als je snel en goed levert, dan ben je al een heel end. En denk mee met de klant.

 

Maar ja, je blijft een extern bureau dat voor tijdelijke klussen wordt ingezet. Dus blijf niet hopen dat die paar klanten die je nu hebt direct weer nieuw werk voor je hebben omdat je goeie shit hebt geleverd. 2 klanten is niks. 8) Ga op zoek naar meer klanten. Je zou aan je huidige klanten kunnen vragen of ze nog andere partijen kennen die van jullie diensten gebruik zou willen maken. Maar ga vooral zelf op (koude) acquisitie tour.

 

Je kunt nog zo je best doen (voor 2 klanten) maar als het werk op is, is het op. Ze gaan het niet voor je verzinnen. Een absolute dont is dus: blijf niet denken dat je relevant bent (blijft) voor je klant. Move on. Wacht niet op ze.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

dat af en toe contact met de klant tijdens een project.. dat doe je soms ook door er langs te gaan en zelf te laten zien wat er gedaan is? persoonlijk contact in een bezoekje laat een leuke indruk achter, waardoor je beter herinnerd wordt mochten ze weer iemand nodig hebben, of toevallig een kennis daarover spreken tijdens het golfen.

www.vloerengilde.nl

Link naar reactie
  • 0

Tip: omdenken: wat zou een opdrachtgever allemaal moeten doen om jou tevreden te houden? En wanneer zou je weglopen van jouw opdrachtgever, wat zou er moeten gebeuren om jouw te doen besluiten de samenwerking te beëindigen?

 

En wat vind een klant allemaal belangrijk bij het afnemen van een product/dienst, noteer alle deelonderwerpen:

 

- Levertijd

- Communcatie

- Updates voortgang

- Tarieven

- Producteigenschappen

- Nazorg

- ...

 

En deel deze punten vervolgens weer op in subpunten en tenslotte plannen maken om elk puntje te verbeteren / de huidige 'score' te overtreffen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.