Jump to content
L-vdK
Verberg

Tips voor het te vriend houden van bestaande klanten?

vraag

Beste ondernemers,

 

Ik ben met twee kompanen sinds het begin van dit jaar een product ontwerpbureau gestart. Inmiddels hebben we vijf klussen mogen doen voor twee verschillende bedrijven. Naast een goed 'product' willen we natuurlijk ook dat de klant tevreden is over onze service, maar hierin zijn we nog zoekende naar een goede balans.

 

Nu onderhouden we het contact door af en toe contact te hebben met een update van het project. Ook vragen we regelmatig wat er beter kan en wat ze liever anders zien in de samenwerking en hierop passen we ons proces aan.

 

Mijn vraag: Hoe onderhouden jullie het contact met de klant? En wat zouden jullie adviseren om nét dat stukje extra service te leveren? En wellicht ook niet onbelangrijk, wat zijn de absolute don'ts?

 

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

 

Link to post
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

De service, is jullie product. Dus als je snel en goed levert, dan ben je al een heel end. En denk mee met de klant.

 

Maar ja, je blijft een extern bureau dat voor tijdelijke klussen wordt ingezet. Dus blijf niet hopen dat die paar klanten die je nu hebt direct weer nieuw werk voor je hebben omdat je goeie shit hebt geleverd. 2 klanten is niks. 8) Ga op zoek naar meer klanten. Je zou aan je huidige klanten kunnen vragen of ze nog andere partijen kennen die van jullie diensten gebruik zou willen maken. Maar ga vooral zelf op (koude) acquisitie tour.

 

Je kunt nog zo je best doen (voor 2 klanten) maar als het werk op is, is het op. Ze gaan het niet voor je verzinnen. Een absolute dont is dus: blijf niet denken dat je relevant bent (blijft) voor je klant. Move on. Wacht niet op ze.


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

dat af en toe contact met de klant tijdens een project.. dat doe je soms ook door er langs te gaan en zelf te laten zien wat er gedaan is? persoonlijk contact in een bezoekje laat een leuke indruk achter, waardoor je beter herinnerd wordt mochten ze weer iemand nodig hebben, of toevallig een kennis daarover spreken tijdens het golfen.


WWW.vloerengilde.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Tip: omdenken: wat zou een opdrachtgever allemaal moeten doen om jou tevreden te houden? En wanneer zou je weglopen van jouw opdrachtgever, wat zou er moeten gebeuren om jouw te doen besluiten de samenwerking te beëindigen?

 

En wat vind een klant allemaal belangrijk bij het afnemen van een product/dienst, noteer alle deelonderwerpen:

 

- Levertijd

- Communcatie

- Updates voortgang

- Tarieven

- Producteigenschappen

- Nazorg

- ...

 

En deel deze punten vervolgens weer op in subpunten en tenslotte plannen maken om elk puntje te verbeteren / de huidige 'score' te overtreffen.

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 19 leden online en 248 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept