• 0

Community versterkend C2C vragenplatform?

Omschrijving van je concept:

Toevallig door een strategisch marketeer in een oriënterend gesprek gewezen op andere kansen voor ons platform. Ben er zelf niet bekend mee maar ben erg benieuwd of hier mensen ervaring hebben met community activiteiten vanuit een merk/organisatie.

 

Nu ben ik benieuwd of een merk met een een sociale inslag (VUE, DE, Fitf4free) het community versterkend zou vinden om een applicatie in handen te hebben waarbij de community elkaar onderling kan vinden. Deze applicatie zou dan vraaggestuurd zijn (geo-locatie). Ik pas het nu even toe op Bever.

Het idee was om mensen die affectie hebben met het bever merk met elkaar in contact te brengen vanuit hun kanalen. Het zou dan dienen voor mensen die bijvoorbeeld voor iemand die wilt gaan rots klimmen, maar hij/zij heeft niemand in de omgeving met deze ervaring om advies in te winnen. Een groep mensen die nog naar toevoegingen op zoek zijn om met een groep te gaan raften in de herfst, of iemand die nog een hardloop partner zoekt in de buurt.

 

De organisatie zou de hoeveelheid vragen zien, de soort vragen en waar ze ontstaan.

Daarnaast biedt het ook de ruimte om testing/win acties in te zetten en een mogelijkheid om content te laten creëren door de gebruikers die elkaar hebben gevonden.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Nog niet van toepassing aangezien het idee per toeval ontstond.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een samenleving die positief gebruik maakt van de digitale ontwikkeling, waarbij we er voor zorgen dat bedrijven en hun community elkaar kunnen versterken op basis van wederkerigheid en op gedeelde interesse.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Nog niet van toepassing aangezien er nog geen degelijk onderzoek is verricht.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Zijn er mensen met een marketing/branding achtergrond die hier heil in zouden zien voor hun community?

 

[verandering: teveel aan witregels verwijderd]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik je goed begrijp wil je een forum waar gebruikers van een bepaald merk / (soort) product elkaars vragen kunnen beantwoorden en ervaringen kunnen uitwisselen? Dat bestaat natuurlijk al tientallen jaren.

 

Ik ben zelf ook actief op een paar van dat soort forums maar daar wordt het steeds stiller, dat verplaatst zich steeds meer naar Facebook in specifieke (al dan niet besloten) groepen.

 

Ik snap dat jij dan ook geolocatie wilt toevoegen en wellicht met een app wilt gaan werken, maar daar verklein je de doelgroep nog veel verder mee (alleen mensen in een straal van xx km die ook nog eens bereid zijn een app van een bepaald merk te installeren).

 

Ik denk dat het alleen zou kunnen werken voor behoorlijk grote merken waarbij de klanten echt zeer betrokken zijn.

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Het idee was om mensen die affectie hebben met het Bever merk met elkaar in contact te brengen vanuit hun kanalen.

Wat je beschrijft is een klassieke location based service in de vorm van een community tool. Waar zijt gij? Die is te koppelen aan interesse of activiteiten, waardoor een deel (share) en doe-het-samen (do-it-together) effect ontstaat. De doe-factor in een deel-economie. Kan dus ook lokaal maaltijd-delen zijn.

 

Nou is er een slimme marketeer die zegt: misschien willen merken dat faciliteren. Dus Bever stimuleert de doe-factor door een deel-gemeenschap mogelijk te maken voor klimmers of hikers. Bol.com steunt Buurleesuurtjes. Jumbo stimuleert Samenkoken. Ondernemersplein promoot de lokale VrijMibo voor Ondernemers. En zo voort.

 

Begrijp ik het zo goed?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@Tawbla,

 

Je kunt het beter verwoorden dan ik.

Maar inderdaad, op basis van interesses van een community én doelgroep kenmerken dachten we er over om activiteiten uit te zetten. Ons platform leent zich daar (zover we nu durven te zeggen) prima voor. Tuurlijk, er zal wat aan de code gesleuteld moeten worden om het helemaal in lijn te krijgen met én de activiteiten én het front-end stuk qua branding, we schatten dan ook dat de aanpassingen relatief weinig geld kosten (<4000 aanname).

 

Maar inderdaad, dergelijke voorbeelden. Een VUE cinema die richting Valentijnsdag mensen met elkaar in contact brengt om een ''date'' te scoren, Gamma die mensen uitdaagt om op nationale bouwdag bij de buren een handje te helpen met klussen etc... Wij draaien alle data uit en geven inzicht aan de organisatie en fungeren als vraagbaken, de workload is dus compleet voor ons. Er zal dan wel geleund moeten worden op de social kanalen van het desbetreffende merk. Aldus het idee

Link naar reactie
  • 0
Je kunt het beter verwoorden dan ik.
Wie gaat het verkopen?

 

Je moet heel precies kunnen verwoorden wat je toevoegt aan bestaande diensten, zowel in technische zin als user benefits - en brand benefits ook natuurlijk.

 

In theorie kun je zelfs communities bouwen die je bij gebleken succes (bereik en gebruiksintensiteit) verkoopt aan de hoogst biedende sponsor, of aanbiedt als reclamemedium.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.