Toevallig door een strategisch marketeer in een oriënterend gesprek gewezen op andere kansen voor ons platform. Ben er zelf niet bekend mee maar ben erg benieuwd of hier mensen ervaring hebben met community activiteiten vanuit een merk/organisatie.
Nu ben ik benieuwd of een merk met een een sociale inslag (VUE, DE, Fitf4free) het community versterkend zou vinden om een applicatie in handen te hebben waarbij de community elkaar onderling kan vinden. Deze applicatie zou dan vraaggestuurd zijn (geo-locatie). Ik pas het nu even toe op Bever.
Het idee was om mensen die affectie hebben met het bever merk met elkaar in contact te brengen vanuit hun kanalen. Het zou dan dienen voor mensen die bijvoorbeeld voor iemand die wilt gaan rots klimmen, maar hij/zij heeft niemand in de omgeving met deze ervaring om advies in te winnen. Een groep mensen die nog naar toevoegingen op zoek zijn om met een groep te gaan raften in de herfst, of iemand die nog een hardloop partner zoekt in de buurt.
De organisatie zou de hoeveelheid vragen zien, de soort vragen en waar ze ontstaan.
Daarnaast biedt het ook de ruimte om testing/win acties in te zetten en een mogelijkheid om content te laten creëren door de gebruikers die elkaar hebben gevonden.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Nog niet van toepassing aangezien het idee per toeval ontstond.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Een samenleving die positief gebruik maakt van de digitale ontwikkeling, waarbij we er voor zorgen dat bedrijven en hun community elkaar kunnen versterken op basis van wederkerigheid en op gedeelde interesse.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Nog niet van toepassing aangezien er nog geen degelijk onderzoek is verricht.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Zijn er mensen met een marketing/branding achtergrond die hier heil in zouden zien voor hun community?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
BD
BD
Omschrijving van je concept:
Toevallig door een strategisch marketeer in een oriënterend gesprek gewezen op andere kansen voor ons platform. Ben er zelf niet bekend mee maar ben erg benieuwd of hier mensen ervaring hebben met community activiteiten vanuit een merk/organisatie.
Nu ben ik benieuwd of een merk met een een sociale inslag (VUE, DE, Fitf4free) het community versterkend zou vinden om een applicatie in handen te hebben waarbij de community elkaar onderling kan vinden. Deze applicatie zou dan vraaggestuurd zijn (geo-locatie). Ik pas het nu even toe op Bever.
Het idee was om mensen die affectie hebben met het bever merk met elkaar in contact te brengen vanuit hun kanalen. Het zou dan dienen voor mensen die bijvoorbeeld voor iemand die wilt gaan rots klimmen, maar hij/zij heeft niemand in de omgeving met deze ervaring om advies in te winnen. Een groep mensen die nog naar toevoegingen op zoek zijn om met een groep te gaan raften in de herfst, of iemand die nog een hardloop partner zoekt in de buurt.
De organisatie zou de hoeveelheid vragen zien, de soort vragen en waar ze ontstaan.
Daarnaast biedt het ook de ruimte om testing/win acties in te zetten en een mogelijkheid om content te laten creëren door de gebruikers die elkaar hebben gevonden.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Nog niet van toepassing aangezien het idee per toeval ontstond.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Een samenleving die positief gebruik maakt van de digitale ontwikkeling, waarbij we er voor zorgen dat bedrijven en hun community elkaar kunnen versterken op basis van wederkerigheid en op gedeelde interesse.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Nog niet van toepassing aangezien er nog geen degelijk onderzoek is verricht.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Zijn er mensen met een marketing/branding achtergrond die hier heil in zouden zien voor hun community?
[verandering: teveel aan witregels verwijderd]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56848-community-versterkend-c2c-vragenplatform/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag