• 0

Bij een VOF compagnon vervangen omdat hij te vaak ziek is?

Ik heb een VOF met een compagnon, nu ben ik ieder jaar een paar weken uitgeschakeld door gezondheidsproblemen, verder ben ik de meest hardwerkende van ons 2. Mijn compagnon stelt nu voor om voor mij een nieuwe compagnon te zoeken die mij uitkoopt, aangezien hij zelf dit niet wil doen. We hebben geen schulden wel een spaarpotje.

Moet ik dan ook eerst de waarde van ons bedrijf laten bepalen en is dat dan wat de nieuwe compagnon aan mij moet aan betalen? Dus met andere woorden hij/zij koopt mij dan uit?

Of kan ik gewoon de VOF opheffen en heeft hij pech.

Met andere woorden wil hij graag van me af.

We hebben wel een standaard VOF contract, maar ik ben nooit langer dan 3 maanden afwezig, dus die vlieger gaat niet voor hem op helaas.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

De VOF houdt op te bestaan wanneer jij (of je vennoot) uittreedt. Dan moeten jullie een slotbalans (laten) opmaken.

Daaruit blijkt dan ook hoe groot het kapitaalaandeel van de beide vennoten is. Op het moment van staken dus.

 

Vaak zal de VOF op dat moment niet alleen liquide middelen hebben, maar ook andere bezittingen (denk aan vorderingen op klanten, apparatuur e.d.).

Daar zullen de vennoten dan een afspraak over moeten maken (wie krijgt wat enz. dus).

 

Uiteraard kan jij met je vennoot (desnoods met een "nieuwe vennoot/vervanger") afspreken dat jij alles achterlaat qua bezittingen, wanneer je een X bedrag ontvangt.

"What, me worry?"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.