mame Geplaatst: 8 september 2017 mame 11 0 Geplaatst: 8 september 2017 Hallo allemaal. We zijn nu van plan om een limonade te verkopen aan een bedrijf in Duitsland/Frankrijk/Engeland. We hebben de limonade ooit geimporteerd uit Japan en hebben invoerrechten + verbruiksbelanstingen hiervoor al betaald. Mijn vraag 1: Kunnen we de limonade verzenden aan de bedrijf in EU landen, met Vereenvoudigd Geleidedocument (net als accijnsgoederen) ? en later kunnen we de betaalde verbruiksbelantingen terugvragen met de VGD die is gereturnd door de bedrijf in EU landen ? Mijn vraag 2 : voor zover ik weet, kent Duitsland/Frankrijk/Engeland geen verbruiksbelastingen op limonade. Kunnen de bedrijven in Duitsland/Frankrijk/Engeland zomaar de zending ontvangen, zonder enige verplichting ? Wie weet de procedure ? en kan iemand vertellen waar ik moet opletten ?? alvast bedankt ! Groetjes, Mame Link naar reactie
0 Bert. Geplaatst: 8 september 2017 Bert. 1,8k 6 232 Geplaatst: 8 september 2017 Een VGD is alleen bedoeld voor accijnsproducten, niet voor limonade. Je kunt bij de douane een teruggaafverzoek indienen, dan moet je wel aan kunnen tonen (bv, met een CMR) dat de limonade Nederland verlaten heeft. Link naar reactie
0 mame Geplaatst: 13 september 2017 Auteur mame 11 0 Geplaatst: 13 september 2017 Beste Bert, Bedankt voor uw antwoord. Ik begrijp dat we de betaalde verbruikbelasting terug kunnen vragen aan de douane met bv. CMR and verkoopfactuur. Ik heb ook een formulier voor "verzoek Accijns en Verbruikbelastingen (teruggaaf)" gevonden op de website van de belastingdienst, daar staat "U mag dit formulier alleen gebruiken als u van de douane een ontheffing hebt gekregen......". Weet u/iemand wat de ontheffing hiervoor is ? Om de ontheffig te krijgen wat moet je hebben ??? Groetjs, Mame Link naar reactie
0 Bert. Geplaatst: 14 september 2017 Bert. 1,8k 6 232 Geplaatst: 14 september 2017 De ontheffing betreft het niet elektronisch hoeven indienen van de aangifte via de website van de belastingdienst. Hiervoor kun je het best even met hen contact opnemen. Link naar reactie
0 shoptillyoudrop Geplaatst: 14 september 2017 shoptillyoudrop 1,3k 4 203 Geplaatst: 14 september 2017 Als je inlogt (als ondernemer) kan je datzelfde formulier gewoon elektronisch verzenden. "What, me worry?" Link naar reactie
mame
mame
Hallo allemaal.
We zijn nu van plan om een limonade te verkopen aan een bedrijf in Duitsland/Frankrijk/Engeland.
We hebben de limonade ooit geimporteerd uit Japan en hebben invoerrechten + verbruiksbelanstingen hiervoor al betaald.
Mijn vraag 1:
Kunnen we de limonade verzenden aan de bedrijf in EU landen, met Vereenvoudigd Geleidedocument (net als accijnsgoederen) ?
en later kunnen we de betaalde verbruiksbelantingen terugvragen met de VGD die is gereturnd door de bedrijf in EU landen ?
Mijn vraag 2 :
voor zover ik weet, kent Duitsland/Frankrijk/Engeland geen verbruiksbelastingen op limonade.
Kunnen de bedrijven in Duitsland/Frankrijk/Engeland zomaar de zending ontvangen, zonder enige verplichting ?
Wie weet de procedure ? en kan iemand vertellen waar ik moet opletten ??
alvast bedankt !
Groetjes, Mame
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag