sandrus14 Geplaatst: 18 september 2017 sandrus14 1 0 Geplaatst: 18 september 2017 Ik ben een tijdje terug begonnen met eigen bedrijf.(aannemersbedrijf) Bij de omzet facturen maak ik gebruik van btw verlegd omdat ik niet de hoofdaannemer factureer(dat is de advies van de Belastingdienst). Ik koop veel gereedschap en daar zit per kwartaal wel paar honderd euro btw in. Kan ik de btw terugvragen? Op elke website staat een andere antwoord. Weet iemand of ik de btw mag terug vragen of moet ik de aangifte elke kwartaal op 0 zetten? Link naar reactie
0 shoptillyoudrop Geplaatst: 18 september 2017 shoptillyoudrop 1,3k 4 203 Geplaatst: 18 september 2017 Kan je gewoon terugvragen als voorbelasting (mits je BTW plichtig bent en eigenlijk niet in dienst bij een van de aannemers dan). Je moet overigens wel de omzet vermelden op je aangifte, maar dat wist je vast wel. "What, me worry?" Link naar reactie
0 Lex van Roode Geplaatst: 18 september 2017 Lex van Roode 547 4 87 Geplaatst: 18 september 2017 Vergeet niet een bankrekeningnummer door te geven waar die teruggaaf op gestort moet worden. Dat kan (nu al) met een formulier dat je vindt op dezelfde website als waar je de BTW-aangifte doet. Lexicom Administratie & Belastingen - Haarlem - www.lexicom-administratie.nl Link naar reactie
sandrus14
sandrus14
Ik ben een tijdje terug begonnen met eigen bedrijf.(aannemersbedrijf)
Bij de omzet facturen maak ik gebruik van btw verlegd omdat ik niet de hoofdaannemer factureer(dat is de advies van de Belastingdienst).
Ik koop veel gereedschap en daar zit per kwartaal wel paar honderd euro btw in.
Kan ik de btw terugvragen?
Op elke website staat een andere antwoord.
Weet iemand of ik de btw mag terug vragen of moet ik de aangifte elke kwartaal op 0 zetten?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag