Ik factureer al 3 jaar voor het verlenen van diensten naar een bedrijf in de EU met BTW.
Dit omdat ik in het begin herhaaldelijk om het BTW nummer heb gevraagd en 2x een ongeldig nummer kreeg.
Bij het versturen van de 1e factuur nam ik aan dat ik wel een bericht zou krijgen dat de BTW verlegd moest worden met daarbij het correcte BTW nummer.
Daar echter nooit iets over gehoord en dus door blijven gaan door met BTW te factureren.
Vorig jaar kreeg ik een factuur te zien van het bedrijf met een BTW nummer.
Bij controle bleek dit een correct nummer te zijn.
Vanaf dat moment heb ik gefactureerd met "btw verlegd"
Tot mijn verbazing kreeg ik deze week het bericht dat ik alle facturen van de voorgaande jaren moet herzien, door ze te veranderen naar "btw verlegd" en alle betaalde btw terug te storten op hun rekening?
Naar mijn mening niet terecht.
Ze hadden de BTW zelf terug moeten vragen bij de Ned. belastingdienst en kunnen dat denk ik alsnog doen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
frans1972
frans1972
Beste allemaal,
Ik factureer al 3 jaar voor het verlenen van diensten naar een bedrijf in de EU met BTW.
Dit omdat ik in het begin herhaaldelijk om het BTW nummer heb gevraagd en 2x een ongeldig nummer kreeg.
Bij het versturen van de 1e factuur nam ik aan dat ik wel een bericht zou krijgen dat de BTW verlegd moest worden met daarbij het correcte BTW nummer.
Daar echter nooit iets over gehoord en dus door blijven gaan door met BTW te factureren.
Vorig jaar kreeg ik een factuur te zien van het bedrijf met een BTW nummer.
Bij controle bleek dit een correct nummer te zijn.
Vanaf dat moment heb ik gefactureerd met "btw verlegd"
Tot mijn verbazing kreeg ik deze week het bericht dat ik alle facturen van de voorgaande jaren moet herzien, door ze te veranderen naar "btw verlegd" en alle betaalde btw terug te storten op hun rekening?
Naar mijn mening niet terecht.
Ze hadden de BTW zelf terug moeten vragen bij de Ned. belastingdienst en kunnen dat denk ik alsnog doen.
Graag jullie mening.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57144-btw-verlegd/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag