Ga naar inhoud

Verzendkosten naar België voorkomen door zelf aanbieden en BTW

Geplaatst:

Femke01

Ik woon in Nederland op de grens met Belgie. Nu heb ik sinds kort een webshop. Ik verstuur mijn producten voornamelijk via brievenbuspost (waarschijnlijk in de toekomst ook pakketten). Nu wil ik de producten die naar Belgie verstuurd worden rechtstreeks naar Belgisch postkantoor brengen, en daar ook postzegels kopen. Hoe regel ik dit met de BTW?

Moet ik ook 21% BTW rekenen op de verzendkosten?

Featured Replies

Geplaatst:

Highio

Als je aan particulieren levert zou ik dat gewoon doen. Verzendkosten volgen het tarief van het goed wat je levert.

Geen idee of je btw betaalt op postzegels die je in België koopt, want dat is (of lijkt mij in ieder geval) eigenlijk jouw vraag.

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

Femke01

• Auteur

Ik lever voornamelijk aan particulieren maar soms ook aan ondernemers. Dan moet ik denk ik de BTW verleggen.

Zoals ik het nu zie betaal ik wel BTW op postzegels in Belgie.

Geplaatst:

kuifje

Postzegels zijn zowel in BE als NL vrijgesteld van BTW. Dus je betaalt geen BTW op postzegels. Er valt dus ook niets te verleggen of regelen.

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.