• 0

Internet bemiddels/uitzendbureau. Vraagjes

Gast lollypop

Hallo Hallo ;D

 

Ondanks dat ik zo nu en dan meelas, ben ik toch nieuw hier.

Ik heb mezelf geregistreerd omdat ik met een paar vraagjes zit.

 

Ik zal beginnen met een kleine uitleg.

Het gaat om een internet site. Een bemiddelings bureau.

Mensen kunnen zich dus inschrijven.

Dat inschrijven kost geld.

 

Ik zat zo te denken:

Inschrijven doormiddel van een online formulier?

Voordat de tekst op de site word geplaatst moet er eerst betaald worden.

 

Kan ik nu het beste doormiddel van het in laten vullen van een rekeningnummer, zelf het geld van de rekening gaan plukken, of kan ik het beste de klant zelf het geld laten over maken en hoe?

 

Is het nog te volgen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste lollypop,

 

Welkom als lid op Higherlevel.nl!

 

Laat de mensen online betalen via een service als Triple Deal, Bibit, Buckaroo, enzovoort. Op de site van de laatstgenoemde staat een uitgebreid overzicht van alle aanbieders en hun kosten. Zo weet je direct of het geld binnen is, en zo ja kun je direct de tekst online laten plaatsen.

 

(Let wel op dat je je in een markt bevindt waar anderen ditzelfde gratis aanbieden. Je moet dus wel veel extra waarde creëeren en al vóór het betalen van geld goed gecommuniceerd hebben, anders zullen maar weinigen bereid zijn enkel voor registratie te betalen).

Link naar reactie
  • 0
Gast lollypop

Dat is zeker zo.

 

Wat als de klant bij het inschrijfformulier meteen een rekening nummer kan invullen waar ikzelf het verschuldigde bedrag af kan halen?

Zitten daar voor mij ook kosten aan dan?

Link naar reactie
  • 0

Ja mogelijkheden zijn er. Ook om eenmalig machtiging van het geld telaten afschrijven. Maar je moet je eerst in je klant verplaatsen.

Hij wil Security, safe en vertrouwen en dat kost jouw eerst geld.

Dus je moet een secure site-formulier opbouwen.

 

Als ik als klant dit zou lezen denk ik, leuk das nou internet oplichting....

dat gevoel krijg ik. Je krijgt toch betaald als buro als je mij aan werk zet.

 

Lijkt me dat je idee meer kans heeft om te realiseren als je het voor (alle) bestaande uitzendbureaus als sevice medium aanbiedt en hun een vergoeding vraagt=

 

 

There are no problems only challenges to solve.

Link naar reactie
  • 0
Gast lollypop

Als ik als klant dit zou lezen denk ik, leuk das nou internet oplichting....

dat gevoel krijg ik. Je krijgt toch betaald als buro als je mij aan werk zet.

 

Lijkt me dat je idee meer kans heeft om te realiseren als je het voor (alle) bestaande uitzendbureaus als sevice medium aanbiedt en hun een vergoeding vraagt=

 

Ik snap je wel.

Het gaat ook niet om de standaard banen die je bij zowat elk uitzendbureau kunt vinden.

Je hebt er af en toe een apart slag volk bijzitten ;)

Van deze bureau's zijn er volgens mij maar 3.

 

Link naar reactie
  • 0

nieuw soort headhunter .. yup kan interessant zijn....

probeer toch ondernemend te denken ipv zo geodkoop mogelijk.

 

je moet eerst weten wat je klant wil of van je verwacht.

heb je al gesproekn met eventuele klanten= altijd een goed begin

There are no problems only challenges to solve.

Link naar reactie
  • 0

Het kan natuurlijk ook op een No-Cure No-Pay basis waarbij je bepaalde gegevens, die van belang zijn, pas vrij geeft op het moment dat er een reactie is en er betaald moet worden.

 

Je kunt op deze manier direct de gegevens van een klant publiceren zonder bijvoorbeeld de directe contact gegevens. Op het moment dat er gereageerd wordt op de "advertentie/vacature" hoeft de klant pas voor de plaatsing te betalen.

 

Dit is natuurlijk geen waterdichte constructie. ::) zit ik me net te bedenken.

 

Anyway, je kunt natuurlijk ook gewoon een invoice sturen wanneer de klant iets oplaad, op deze manier ziet de klant meteen z'n bericht op de website. Stuur je direct een factuur als .pdf bijlage en het kost je ook nog geen postzegel ;).

Link naar reactie
  • 0

mocht je wel met machtigingen gaan werken moet je eerst ook contact opnemen met je bank, je moet namelijk een contract sluiten wil je geld van de rekeningen van anderen incasseren.

 

Maar als het gericht is op een bepaalde groep mensen en er is niet veel concurrentie dan kun je overwegen (in eerste instantie) om mensen te vragen hel geld over te maken en zodra jij het hebt wordt de melding op de site gezet. Mocht je na een tijdje toch succesvoller worden dan kun je dat altijd nog veranderen. Maar je moet ze dan ook wel echt iets te bieden hebben!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0
Gast lollypop

Het zal waarschijnlijk zo eruit gaan zien.

De werkzoekende, storten zelf een x bedrag op de rekening.

De personeel zoekende, krijgen een factuur.

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee maar....er bestaat een Wet WAADI (Wet Allocatie Arbeidskrachten door Intermediairs). En daarin wordt gesteld dat het verboden is om van uitzendkrachten een financiële vergoeding te vragen voor de dienstverlening die een intermediair (uitzendbureau, wervingsbureau etc.) aan hen biedt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kun je dat misschien in andere woorden uitleggen? Ik volg het niet helemaal.

 

Ik ga geen uitzendbureau beginnen, maar een bemiddelingsbureau.

Ik houd me dus niet bezig met salarissen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zojuist ook je andere berichten over de tariefstelling gelezen.

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=21;action=display;threadid=7642

 

Het klinkt als een goed idee als je voor werkzoekenden hun droombaan kan realiseren. Maar hebben die werkzoekenden dan altijd de papieren en of ervaring om hun droombaan te kunnen krijgen.

 

Zelf vind ik het vooraf vragen van inschrijfgeld geen goed idee. Vooral als je net begint en er nog geen deelnemers zijn voor jouw bureau. Je zou je misschien kunnen onderscheiden door vooraf geen geld te vragen en toch een goede service aan te bieden ten opzichte van de andere gratis bureau's.

 

Ik zou er zelf niet vooraf voor betalen en zeker niet bij een net beginnend bedrijf. Je zou misschien wel na gerealiseerd succes een percentage van het loon voor een bepaalde periode kunnen vragen. (moet wel controleerbaar zijn) Bijvoorbeeld 5% van het loon voor een periode van 3 maanden als bemiddelingsfee.

 

Voor bedrijven zou ik in het begin ter kennismaking geen kosten vragen zodat je veel reacties hierop krijgt en de kans krijgt om jezelf te bewijzen.

Nadat je jezelf bewezen hebt kan je bijvoorbeeld wel over gaan tot het vragen van een bedrag voor je diensten.

 

Heb je je concept al helemaal bepaald en ligt dat al vast. Anders zou ik mij eerst bezig houden met het afmaken van je concept en als allerlaatste bezig houden met de betaalwijze.

 

Mijn visie

 

 

Succes verder met opstarten

 

 

 

 

Durf te dromen maar wees ook realistisch.

Geloof in het grote, maar realiseer eerst het kleine.

Niet alleen maar praten, ook doen.

Wie niet waagt die niet wint.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.