• 0

financiering BV met prive middelen

Goedemorgen,

 

Ik ben bezig met het oprichten van een groep Holding bv + 2 werk bv's.

 

Ik wil in de groep Holding 25K eur prive geld storten, waarmee vervolgens de diverse oprichtingen betaald kunnen worden alsmede daarna 20K doorstorten naar de werk BV als start kapitaal.

 

holding heeft 50000 aandelen waarop 25 k wordt gestort vervolgens krijgt werk-a bv 2000 aandelen waarop 20K wordt gestort en (werk-b bv 1000 waarop 1k gestort wordt, de werk-b bv wordt alvast opgericht maar doet nog even niets aktief.)

 

reden van aantal van 50000 aandelen Holding is om de mogelijkheid open te houden dat een eventuele directeur zich in kan kopen op termijn.

 

verder hoi ik door bovenstaande constructie de mogelijkheid open om ooit: of 1 van beide werk bv's te verkopen of de gehele groep te verkopen.

 

nu hoor ik verschillende verhalen. lening prive , achtergestelde lening prive, agio storting....

 

De (financiële) risico's in de werk BV zijn laag. echter moet ik wel e.e.a. kort kunnen voorfinancieren o.a. lonen sociale lasten.

 

naast de nieuwe holding/werk bv structuur beschik ik over een goedlopende "eenmanszaak" alsmede een oude eigen holding bv (was er nog uit een vorig avontuur)

 

Op welke wijze kan ik de 25K het beste inbrengen in de groep Holding?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste LIAB,

 

Gelet op je doelstellingen, bestaande EMZ en je vragen zou ik je sterk willen aanraden om een ter zake kundige fiscalist in te huren: dit is geen doe het zelf materie voor op een forum, en zonder nadere informatie valt er ook weinig zinnigs over te zeggen

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.