• 0

ondernemingsplan

hey,

Ik doe nou een opleiding in de auto branch. Het gaat allemaal goed, maar ik heb eigenlijk alleen nog een een ONDERNEMINGSPLAN NODIG voor mijn laatste project.

Het mooiste zou dan natuurlijk zijn als ik een voorbeeld had.

het voorbeeld van het ondernemingsplan kan bv. zijn van een:

 

-personen auto garage

-bedrijfswagen garage

-onderdelen bedrijf

-tunings bedrijf

-auto radio en telefoon inbouw bedrijf

-etc. als het maar iets in de auto branch is

 

wie o wie kan mij daar aan helpen of weet wie mij daar aan kan helpen.

 

alvast bedankt ;)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Dannyboy,

 

Je kan in deze thread wat algmene voorbeelden vinden

 

Voor specifiek voorbeelden in de auto branche, zou ik gewoon eens contact opnemen met verschillende auto bedrijven. Vraag naar de eigenaar en vertel hem/haar dat je advies nodig hebt.

 

Heel veel ondernemers vinden het leuk om startende ondernemers te ondersteunen, ik ben er van overtuigd dat ze je wel kunnen/willen helpen.

 

succes en welkom op HL!

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Hi Dannyboy,

 

Je kan in deze thread wat algmene voorbeelden vinden

 

Voor specifiek voorbeelden in de auto branche, zou ik gewoon eens contact opnemen met verschillende auto bedrijven. Vraag naar de eigenaar en vertel hem/haar dat je advies nodig hebt.

 

Heel veel ondernemers vinden het leuk om startende ondernemers te ondersteunen, ik ben er van overtuigd dat ze je wel kunnen/willen helpen.

 

succes en welkom op HL!

 

Dat ligt wel aan de concurrentie positie.

Er zijn ook een hoop ondernemers niet zo blij met een nieuwe concurent.

Nu is de automarkt ook een geval appart en op het moment zeer aan verandering onderhevig omdat merk dealers niet meer hun rechten behouden voor een bepaald merk.

 

Daar zou Danny van kunnen profiteren. De fabrieken geven alle rechten vrij en gaan nu niet meer specifiek naar de vast merk dealers toe.

Als ik me niet vergis is dat inmiddels europees geregeld.

Zelfs een supermarkt zou nu auto's mogen verkopen.

 

In deze tijden wanneer mensen hun geld in hun knip houden. Is het mischien handig om in tweede hands auto's te handelen.

Hier zijn een hoop mensen welvarend mee geworden. Zeker in mindere economische tijden.

 

Ik vind het wel gaaf dat Nederland straks weer een ondernemer rijker is.

 

Danny Boy, "Go for it" ;)

Link naar reactie
  • 0

Je kunt op diverse sites voorbeelden downloaden van hoe een ondernemingsplan eruit hoort te zien. Bij de Kamer van Koophandel kun je een voorbeeld van een ondernemingsplan opvragen. De branchevereniging voor de autohandel kan je ook ongetwijjfeld verder helpen. Er wordt door de Rabobank jaarlijks een rapport uitgebracht, genaamd "cijfers en trends". Daarin vind je misschien ook wel nuttige informatie over de ontwikkelingen in de autobranche die je kunt gebruiken voor je ondernemingsplan. Het lijkt me niet erg zinvol om een bestaand ondernemingsplan van een bestaande onderneming over te schrijven. Het kost best wel wat bloed, zweet en tranen ( :-[) om een goed ondernemingsplan te schrijven. Dat is ook goed. Het dwingt je na te denken over een heleboel aspecten van het ondernemerschap. Dat is een heel leerzaam en belangrijk proces.

 

Succes!

 

Joshua

Van Asten Advies - Financieel Raadgevers

Advies over Personal en Employee Benefits en Kosten en CashFlow Management, Analyse en advies inzake diverse Bedrijfsrisico's en de mogelijke oplossingen daarvoor, check-up van lease- en verzekeringscondities.

Link naar reactie
  • 0

Het is kennelijk poppy aan het worden om op higher level kant en klare ondernemingsplannen te vragen voor projecten in je opleiding.

 

Ondernemingen opstarten is een serieuze zaak en ik kan me niets mooiers voorstellen dus als je klaar bent met je opleiding zou ik zeggen start.

Maar denk niet dat je er jezelf een gunst mee bewijst om tijdens je opleiding al de gemakkelijke kant te kiezen. Ondernemen is gewoon zwaar. Je moet er voor willen werken. En een ondernemingsplan is gewoon lastig en veel werk, maaar jij moet het doen. Niemand anders kan het van je overnemen. DUS probeer dat tijdens je opleiding juist te oefenen.

Zo genoeg gepreek. Ik hoop dat de boodschap duidelijk is.

Wij willen je wel helpen maar ondernemingsplannen moet je echt zelf aanpakken, of je nou een leuk lijf hebt of niet.

 

Greetz

Pieter

Live Life Lovingly and Grow!!

Link naar reactie
  • 0

Yep, vragen zijn welkom... Maar een voorbeeld vragen zodat je meer vrije tijd hebt, daar is HL niet voor.

 

Ik zal dit soort aanvragen dus vanaf nu ook gewoon verwijderen.

 

Ik bedoel dus aanvragen in de trand van: "Ik doe een opleiding maar wil liever zelf niet te veel nadenken. Kan iemand me een voorbeeld geven zodat ik dit kan indienen"

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.