• 0

zakelijk of prive leasen?

een vraagje... mijn huidige auto is aan vervanging toe en wil/moet gelijk wat grotere auto hebben (vanwege ruimte voor pakketjes).

nu overweeg ik een auto te leasen.

maar geen idee hoe je berekend of prive lease of zakelijk lease een betere keuze is.

Momenteel rijd ik zo een 48km per dag zakelijk.

dat is ruim 12000 km per jaar. Dit zal mogelijk met paar maanden nog aanzienlijk omhoog gaan (mogelijk uiteindelijk zelfs verdubbeling).

 

Prive rij ik een 10.000 km per jaar.

 

Hoe bepaal je of zakelijk of prive leasen nu de beste keus is?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe bepaal je of zakelijk of prive leasen nu de beste keus is?

Het is hooguit een juridisch verschil, maar fiscaal gezien maakt het niet echt uit als je een eenmanszaak bent. Als je een BV bent, dan is er wel een verschil. In dat geval zal een zakelijke lease ervoor zorgen dat je vervolgens een 'auto van de zaak' hebt, wat bij privélease niet het geval is. Als eenmanszaak heb je overigens ook nog steeds de keus om er een auto van de zaak van te maken, ook als het een privé-lease beteft.

 

Maar juridisch moet je er nog wel naar kijken. Het kan namelijk zijn dat een privé-lease-contract niet toestaat dat je meer dan een paar duizend kilometer zakelijk met de auto mag rijden.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.