Graag vraag ik jullie om advies betreft de volgende kwestie:
Als marketingbedrijf verzorgen wij (online) campagnes voor merken. Wij hebben in deze gevallen te maken met zowel de consument die deelneemt aan deze online campagnes als onze opdrachtgevers (grote merken/ bedrijven).
Na afloop van een campagne leveren wij data aan bij onze klanten. Dit zijn oa naam + e-mailadressen welke door de consument middels een opt-in zijn gegeven (de consument geeft hierbij toestemming om gegevens te delen met het merk om op de hoogte te blijven van nieuwtjes en acties van het betreffende merk).
Omdat wij deze data delen met onze klanten zullen we vanuit de AVG gezien een verwerkingsovereenkomst moeten tekenen. Of toch niet? Omdat wij deze data als onderdeel van de campagne in principe 'verkopen'? Zijn wij in dit geval de verwerker of de verwerkingsverantwoordelijke als er al sprake zou moeten zijn van een verwerkingsovereenkomst?
In veel gevallen is het voor mij duidelijk zoals bij onze hosting partner, PostNL en Sandd als onze verzend partners en onze fulfilment partner. Zij zijn in alle gevallen de verwerker en wij de verwerkingsverantwoordelijke.
Hoe zit het met de opt-in die wij 'verkopen' als onderdeel van een online marketingcampagne? ???
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
BobdeBouwer01
BobdeBouwer01
Beste forumleden,
Graag vraag ik jullie om advies betreft de volgende kwestie:
Als marketingbedrijf verzorgen wij (online) campagnes voor merken. Wij hebben in deze gevallen te maken met zowel de consument die deelneemt aan deze online campagnes als onze opdrachtgevers (grote merken/ bedrijven).
Na afloop van een campagne leveren wij data aan bij onze klanten. Dit zijn oa naam + e-mailadressen welke door de consument middels een opt-in zijn gegeven (de consument geeft hierbij toestemming om gegevens te delen met het merk om op de hoogte te blijven van nieuwtjes en acties van het betreffende merk).
Omdat wij deze data delen met onze klanten zullen we vanuit de AVG gezien een verwerkingsovereenkomst moeten tekenen. Of toch niet? Omdat wij deze data als onderdeel van de campagne in principe 'verkopen'? Zijn wij in dit geval de verwerker of de verwerkingsverantwoordelijke als er al sprake zou moeten zijn van een verwerkingsovereenkomst?
In veel gevallen is het voor mij duidelijk zoals bij onze hosting partner, PostNL en Sandd als onze verzend partners en onze fulfilment partner. Zij zijn in alle gevallen de verwerker en wij de verwerkingsverantwoordelijke.
Hoe zit het met de opt-in die wij 'verkopen' als onderdeel van een online marketingcampagne? ???
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58462-avg-verwerkingsovereenkomst-of-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag