Als een goede vriend en ook nog voormalige particuliere klant heeft besloten mij de helft van het bedrag cadeau te geven voor het aanschaffen van een zakelijk product voor mijn eenmanszaak en deze direct heeft verstuurd naar mijn zakelijke rekening, moet ik naar hem een factuur sturen (opnemen in de omzet) of privé bijdrage grootboekrekening? Voor de rest heb ik geen zakelijke relatie meer met deze klant.
Ik neem aan wegboeken in bijdrage uit prive grootboekrekening sinds het niet gaat om een geleverde prestatie?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
FloRijder
FloRijder
Als een goede vriend en ook nog voormalige particuliere klant heeft besloten mij de helft van het bedrag cadeau te geven voor het aanschaffen van een zakelijk product voor mijn eenmanszaak en deze direct heeft verstuurd naar mijn zakelijke rekening, moet ik naar hem een factuur sturen (opnemen in de omzet) of privé bijdrage grootboekrekening? Voor de rest heb ik geen zakelijke relatie meer met deze klant.
Ik neem aan wegboeken in bijdrage uit prive grootboekrekening sinds het niet gaat om een geleverde prestatie?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58506-geldbedrag-wegboeken-als-priv%C3%A9-of-omzet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag