Graag zou ik een vraag willen stellen over het volgende. Bij het boeken van deelnemingen van een holding aan haar werkmaatschappij(en). Is genoeg informatie te vinden over hoe de journaal post er uit komt te zien.
Deelneming
@ resultaat deelneming.
Dit is duidelijk. Mijn vraag is wat er gebeurd met deelneming als een van B.V.'s besluit om uit de constructie te stappen. Aandelen worden overgedragen, maar wat gebeurd er met de deelneming.
Om een voorbeeld te schetsen:
1 Holding 30 Euro aandelenkapitaal
met 3 B.V.'s. (10 euro per B.V aandelenkapitaal)
Twee van de drie B.V.'s boeken een verlies van ongeveer 10.000. in dat jaar. De derde een kleine winst van 2000.
In het jaar erop besluiten 2 bedrijven te stoppen. 1 Besloten vennootschap blijft over onder de holding. Hoe ziet de eindbalans er uit wat betreft deelnemingen? Aandelen worden overgedragen naar de BV die overblijft.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
SAM123456
SAM123456
Beste lezer,
Graag zou ik een vraag willen stellen over het volgende. Bij het boeken van deelnemingen van een holding aan haar werkmaatschappij(en). Is genoeg informatie te vinden over hoe de journaal post er uit komt te zien.
Deelneming
@ resultaat deelneming.
Dit is duidelijk. Mijn vraag is wat er gebeurd met deelneming als een van B.V.'s besluit om uit de constructie te stappen. Aandelen worden overgedragen, maar wat gebeurd er met de deelneming.
Om een voorbeeld te schetsen:
1 Holding 30 Euro aandelenkapitaal
met 3 B.V.'s. (10 euro per B.V aandelenkapitaal)
Twee van de drie B.V.'s boeken een verlies van ongeveer 10.000. in dat jaar. De derde een kleine winst van 2000.
In het jaar erop besluiten 2 bedrijven te stoppen. 1 Besloten vennootschap blijft over onder de holding. Hoe ziet de eindbalans er uit wat betreft deelnemingen? Aandelen worden overgedragen naar de BV die overblijft.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58728-deelnemingen-holding-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag