Per 1 septeber stop ik als ZZPér fulltime en ga in loondienst. Zakelijk houd ik enkel nog wat webshops aan voor de hobby.
Heb mijn auto zakelijk. Die zou ik omdat ik in loondienst ga kunnen heretiketteren als uitzondering op de regel omdat ik mijn auto zakelijk niet meer gebruik en vanaf dan ook 0km zakelijk maak.
Waarde auto rond 10k (moet nog laten taxeren)
Financial lease 9k open
En de auto staat natuurlijk nog op de balans. (10.459)
Heeft er iemand ervaring hoe ik dit het beste kan wegboeken? Ik heb helaas geen spaargeld prive om de auto met een echte transactie van de dagwaarde van de auto over te kopen. Ik kan dus waarschijnlijk geen transactie doen van prive naar zakelijk om de auto te 'kopen'. Is dit verplicht of kan het ook weggeboekt worden?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
arie88
arie88
Per 1 septeber stop ik als ZZPér fulltime en ga in loondienst. Zakelijk houd ik enkel nog wat webshops aan voor de hobby.
Heb mijn auto zakelijk. Die zou ik omdat ik in loondienst ga kunnen heretiketteren als uitzondering op de regel omdat ik mijn auto zakelijk niet meer gebruik en vanaf dan ook 0km zakelijk maak.
Waarde auto rond 10k (moet nog laten taxeren)
Financial lease 9k open
En de auto staat natuurlijk nog op de balans. (10.459)
Heeft er iemand ervaring hoe ik dit het beste kan wegboeken? Ik heb helaas geen spaargeld prive om de auto met een echte transactie van de dagwaarde van de auto over te kopen. Ik kan dus waarschijnlijk geen transactie doen van prive naar zakelijk om de auto te 'kopen'. Is dit verplicht of kan het ook weggeboekt worden?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58931-zzp-naar-loondienst-auto-heretiketteren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag