• 0

Vraag over btw inkoop, verkoop

Hallo,

 

Ik ben net gestart met een eigen bedrijf in de houtbouw. Nu heb ik nog een vraag over de btw berekenen. Even een voorbeeld van wat ik bedoel:

 

Stel ik verkoop een paardenstal, deze kost me €3000,- ex btw aan materiaal. Ik ben er een week mee bezig wat uitkomt op 40 uur x €35,- ex btw = €1400,-

 

Ik neem de stal compleet aan voor een vaste prijs. Hoe bereken ik de totale prijs nu inclusief btw? €3000,- + €1400,- = €4400,- ex btw. Berekenen ik hier dan de btw overheen om op de totaalprijs voor de kant uit te komen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je berekening klopt, maar waarom zou je de prijs op die manier berekenen?

 

Wanneer je een vaste prijs aanbiedt hoef je geen uren te verantwoorden. Je kunt gewoon 5000 euro plus BTW factureren. Vergeet niet dat je als zelfstandige met meer kosten te maken hebt dan alleen de vergoeding voor je materiaal en je tijd. Kijk dus uit dat je niet te lage prijzen rekent door alleen te kijken naar het aantal uren, maar hou ook rekening met onzekerheden in je schatting, indirecte kosten (bv. boekhouding, acquisitie, inventaris, verzekeringen, pensioenopbouw, etc.) en tijdsonafhankelijke kosten (benzine, reizen, etc.)

 

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je een vaste prijs aanbiedt hoef je geen uren te verantwoorden. Je kunt gewoon 5000 euro plus BTW factureren.

ter aanvulling ...

 

Je moet die uren wel voor jezelf (intern) kunnen verantwoorden om tot een goede aanneemprijs te komen. De manier van berekenen is dus niet verkeerd, alleen zet je dat alles niet op de factuur. De aanneemprijs op de factuur wordt dus 4500 euro + 21% btw.

 

Overigens is het uurtarief van 35 euro niet verkeerd (niet te laag), maar om alle bijkomende secundaire kosten te dekken waarover mmint het heeft, moet je toch denken aan een uurtarief van 45 euro. Of je met die prijs klanten krijgt, hangt af van je vakbekwaamheid en inzicht. De prijs is elke keer weer een kwestie van onderhandelen en aanvoelen hoe hoog of laag een potentiële klant kan of wil betalen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.