Ik had al wat research gedaan. En volgens mij begrijp ik hoe ik de verkoop van een marge auto correct moet inboeken. Maar ik wou het voor de zekerheid even hier vragen voor het geval dat ik het toch verkeerd doe. Het gaat hier niet om een 'auto van de zaak' maar handel in autos.
Voorbeeld: Auto is gekocht van een particulier (marge) voor €1000
Boek ik in: Inkoopfactuur > €1000 > 0% BTW
Nu verkoop ik de auto weer met margeregeling voor €1500. Als ik het goed begrijp moet dat dan zo:
Verkoopfactuur > €1500 > 0% BTW
In > €500 (incl) > 21% BTW
Uit > €500 > 0% BTW
Dus er word alleen BTW gevorderd over de winst. Daarna balanceer ik de 500 weer ter correctie. Dan klopt mijn kas/bank saldo, en is de correcte BTW toegepast.
Mijn vragen:
1. Is dit de juiste manier om dit in te boeken ?
2. Als ik deze methode gebruik, zien mijn klanten dan niet hoeveel de inkoop van de auto was ? Want dat wil ik natuurlijk niet kwijt.
aangepast door Roel J 2e post met correctie samengevoegd in startpost
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
christian_g22
christian_g22
Ik had al wat research gedaan. En volgens mij begrijp ik hoe ik de verkoop van een marge auto correct moet inboeken. Maar ik wou het voor de zekerheid even hier vragen voor het geval dat ik het toch verkeerd doe. Het gaat hier niet om een 'auto van de zaak' maar handel in autos.
Voorbeeld: Auto is gekocht van een particulier (marge) voor €1000
Boek ik in: Inkoopfactuur > €1000 > 0% BTW
Nu verkoop ik de auto weer met margeregeling voor €1500. Als ik het goed begrijp moet dat dan zo:
Verkoopfactuur > €1500 > 0% BTW
In > €500 (incl) > 21% BTW
Uit > €500 > 0% BTW
Dus er word alleen BTW gevorderd over de winst. Daarna balanceer ik de 500 weer ter correctie. Dan klopt mijn kas/bank saldo, en is de correcte BTW toegepast.
Mijn vragen:
1. Is dit de juiste manier om dit in te boeken ?
2. Als ik deze methode gebruik, zien mijn klanten dan niet hoeveel de inkoop van de auto was ? Want dat wil ik natuurlijk niet kwijt.
aangepast door Roel J2e post met correctie samengevoegd in startpost
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag