Ga naar inhoud

Omzetbelasting aangifte goederen zonder btw

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

Wij hebben een onderneming waarbij we een pand huren. De huur is onbelast voor ons, dus we betalen geen btw over de huur (btw verlegd). In ons onderneming hebben we goederen die wij wel met 21 procent belasting inkopen en verkopen. De btw aangifte willen we zelf doen. Nu vroeg ik me af hoe en of we de huur dus moeten aangeven bij de btw aangifte.  Aangezien we er geen belasting over betalen kunnen we het ook niet terug vragen, dus moeten we het dan toch ergens aangeven?

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Huur is vrijgesteld van BTW, tenzij je aan de voorwaarden voor belaste verhuur voldoet en dus overeengekomen bent btw belast te huren. Dat is bij jullie blijkbaar niet het geval. Zaken die zijn vrijgesteld van BTW geef je niet aan in je BTW aangifte. Er is bij huur dus geen sprake van btw verlegging, maar gewoon vrijgesteld van btw of van belaste verhuur.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aha ik zocht op internet informatie over btw verlegd, maar bij ons is er dus geen sprake van btw verlegging maar vrijstelling van btw. Dit maakt het voor mij dus duidelijker. Ik was blijkbaar verkeerd geïnformeerd over btw verlegging en hierdoor op het verkeerde pad. Nu is het me duidelijk dat ik het niet hoef aan te geven in de btw aangifte. Bedankt!  

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

Groeien doe je met ondernemers onder elkaar:

✓     Stel jouw ondernemersvragen

✓     Deel jouw antwoorden

✓     Low profile

✓     Transparant

✓     Op jouw moment

✓     Altijd gebaseerd op relevantie, inhoud en vakmanschap

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké