• 0

Privé of lease?

Misschien al eens eerder aan de order gesteld maar ik wil hierbij toch graag even mijn eigen dilemma voorleggen en reactie's vragen van experts danwel lotgenoten op dit gebied;

 

Ik zal binnenkort gaan aanvangen met mijn eigen onderneming. Nu ben ik nog in het bezit van een Renault Scenic (benzine) maar sta, mede door toename van zakelijke km's, op het punt een andere auto (klasse groter en diesel) te gaan aanschaffen. Na wat oriënteren blijkt dat ik voor een jonge 2e hands ca. 12.000 tot 15.000 zal moeten bijleggen. Nu beraad ik mij over 2 optie's, nl.;

- de auto inruilen en prive een jonge auto aanschaffen met de bijbetaling vanuit prive en vervolgens de zakelijke km's gaan declareren, of;

- de auto prive gaan verkopen en een auto gaan leasen tegen een maand bedrag van ca. 1.000 p/mnd

 

Ik realiseer me dat een dergelijke beslissing ook op persoonlijke gronden genomen zal worden maar misschien dat iemand mij richting kan geven wellicht door zelf met 'hetzelfde builtje gehakt te hebben'.

 

PS ik rij ca. 45.000 km per jaar

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als de financiering je niet te veel kost zal de auto kopen waarschijnlijk het voordeligst zijn.

 

Kijk ook een op 'de zaak' daar kan (kon ik elk geval) je de gegevens invullen en zien of de auto privé of op de zaak voor jou het gunstigst is.

Autokostenberekening.xls

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

De eerste vraag die ik heb is: Naar wat voor merk, type, model ben je op zoek?

De tweede vraag: Ben je bereid risico te lopen op restwaarde & onderhoud?

De derde vraag: heb je al informatie ingewonnen bij leasemaatschappijen m.b.t. kredietacceptatie, offertes en de gevolgen van de bijtelling/BPM (gezien hoge aantal prive-km)?

 

Een ding is zeker: Als je geen risico wil lopen, ga dan leasen.

 

Barry

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.