Ik heb een eenmanszaak en moet mijn balans en winst- en verliesrekening in orde hebben om mijn IB aangifte te kunnen doen.
Nu heb ik in 2017 bedrijfsmatig €804 reiskosten gemaakt, die ik in 2018 aan mij privé heb uitbetaald. In de W&V 2017 heb ik deze post opgenomen als "Autokostenvergoedingen". In de balans 2017 heb ik deze post opgenomen als "Overlopende activa".
Tot zover lijkt het te kloppen.
Naar mijn mening hoort deze post niet in de W&V van 2018 thuis.
Mijn vraag is nu hoe ik deze post in de balans van 2018 moet laten terugkomen.
- onder welke rubriek?
- moet ik hierbij nog rekening houden met een BTW component?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TMeA2009
TMeA2009
Ik heb een eenmanszaak en moet mijn balans en winst- en verliesrekening in orde hebben om mijn IB aangifte te kunnen doen.
Nu heb ik in 2017 bedrijfsmatig €804 reiskosten gemaakt, die ik in 2018 aan mij privé heb uitbetaald. In de W&V 2017 heb ik deze post opgenomen als "Autokostenvergoedingen". In de balans 2017 heb ik deze post opgenomen als "Overlopende activa".
Tot zover lijkt het te kloppen.
Naar mijn mening hoort deze post niet in de W&V van 2018 thuis.
Mijn vraag is nu hoe ik deze post in de balans van 2018 moet laten terugkomen.
- onder welke rubriek?
- moet ik hierbij nog rekening houden met een BTW component?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/60452-verwerken-overlopende-activa-in-de-balans-van-het-volgend-jaar/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag