• 0

ontbinding koopcontract

Ik ben Dennis, ik heb in augustus 2018 een broodjeszaak overgenomen van een neef inclusief het woonhuis en een opslagruimte welke gehuurd worden van een tante. Neef vraagt bij de rechter om een indeplaatsstelling van het huurcontract welke op onjuiste voorstelling wordt toegekend op 27 maart 2019 de verhuurster geeft ,terecht, geen toestemming. Er is een mondelinge afspraak dat de verhuurster haar toestemming moet geven want anders willen we ,om duidelijke redenen ,de koop ontbinden. Om de koopprijs van 60.000;- bij elkaar te houden is het bedrag op de rekening van de vader van de neef gestort. De afspraak staat ook in het koopcontract maar er staat ook een Uitsluiting Ontbinding artikel in. De neef eist dat ik de huur en  borg aan de verhuurster gaat betalen zodat hij van de zaak af is maar de verhuurster blijft bij haar standpunt, ze wil mij niet accepteren . Ik wil nu ontbinding van het koopcontract met terugbetaling van de koopprijs en een terugbetaling van zeer noodzakelijke investeringen.

 

Bijvoorbeeld ;

Enkele dagen na de overname bleek dat de toonbank al maanden kapot was en illegaal met gas werd bijgevuld en dit is niet aan ons gemeld.

 

Tussen de verhuurster en mij is geen ruzie. Er is wel boosheid naar de neef en zijn vader door diverse gedragingen en handelingen die niet correct zijn.

 

Dit is in het kort de situatie , wij zien graag uw antwoord tegemoet.

 

Met vriendelijke groet,

Dennis

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Beste Dennis,

 

allereerst welkom op ondernemerscommunity Higherlevel. Als bemiddeling (mediation) in de familiale/familiaire sfeer een gepasseerd punt is, heb je van afstand bezien waarschijnlijk een advocaat of jurist als adviseur nodig.

 

Je verwacht een antwoord als afsluiting, maar wat is dan eigenlijk precies jouw vraag?

 

Wie heeft (hebben) de transactie begeleid en het koopcontract opgesteld? Draai je deze zaak nu nog en wat is er voor en na 27 maart 2019 (nu een dikke maand geleden gebeurd)? Heb je daar zelf een dossier van aangelegd voor inzage door een expert?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Op 1-5-2019 om 15:24, dennnis39 zei:

Ik ben iemand ik heb in augustus 2018 een broodjeszaak overgenomen  inclusief het woonhuis en een opslagruimte welke gehuurd word. verkoper vraagt bij de rechter om een indeplaatsstelling van het huurcontract welke op onjuiste voorstelling wordt toegekend op 27 maart 2019 de verhuurster geeft ,terecht, geen toestemming. Er is een mondelinge afspraak dat de verhuurster haar toestemming moet geven want anders willen we ,om duidelijke redenen ,de koop ontbinden. Om de koopprijs van 60.000;- bij elkaar te houden is het bedrag op de rekening van derde  gestort. De afspraak staat ook in het koopcontract maar er staat ook een Uitsluiting Ontbinding artikel in. De verkoper eist dat ik de huur en  borg aan de verhuurster gaat betalen zodat hij van de zaak af is maar de verhuurster blijft bij haar standpunt, ze wil mij niet accepteren . Ik wil nu ontbinding van het koopcontract met terugbetaling van de koopprijs en een terugbetaling van zeer noodzakelijke investeringen.

 

Bijvoorbeeld ;

Enkele dagen na de overname bleek dat de toonbank al maanden kapot was en illegaal met gas werd bijgevuld en dit is niet aan ons gemeld.

 

Tussen de verhuurster en mij is geen ruzie. Er is wel boosheid tussen verkoper en verhuurster door diverse gedragingen en handelingen die niet correct zijn.

 

Dit is in het kort de situatie , wij zien graag uw antwoord tegemoet.

 

Met vriendelijke groet,

x

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.