• 0

Ce-markering bij importeren uit China

Ik zal mij even voorstellen.

In maart ben ik begonnen als part-time ondernemer, ik ben gestart met handelen op Ebay.

Ik heb nu het plan om (zoals zovelen met mij ;)) artikelen uit China te importeren en te verkopen dmv een webwinkel.

 

Een artikel (en leverancier) heb ik al gevonden. Het is een leuke gadget, een klein flashing led light. Het wordt geleverd in PE verpakking, dus gewoon in een klein plastic zakje. Het lijkt mij handiger om het in een retail, blisterverpakking, te laten verpakken. Dit kan zowel in China als hier, maar ik heb nog geen inzicht in de kosten van de verpakking.

 

Het artikel is geen speelgoed, maar kan wel gebruikt worden door kinderen. Mijn vraag is moet ik nu een CE markering aanvragen. ???

Als ik het goed begrijp en het ook nog klopt wat ik op internet her en der gelezen heb, zou een importeur voor alle spullen die niet uit de EU komen een CE markering moeten aanvragen. Klopt dit, heeft iemand hier ervaring mee? Daarnaast vraag ik me af wat voor voor eisen er aan de verpakking gesteld worden, hierbij denk ik aan gebruiksaanwijzingen, niet geschikt voor kinderen onder .. jaar, taal (talen) etc.

Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

 

Groeten,

Thea

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik weet daar niets vanaf, maar vraagje, wordt het dan gewoon verpakt door je leverancier of stuurt hij het door naar andere bedrijf die het verpakt? hoeveel zal het extra kosten?

ik koop nl ook wat artikelen in china, heb keer gevraagd of het voorverpakt kon worden, het fabriek kon dat zelf niet maar hij kon het wel sturen naar een plaats waar het dan verpakt zou worden, zou dan 0,05 dollar cent per verpakking kosten, vond ik wel prijzig voor china....

Link naar reactie
  • 0
Mijn vraag is moet ik nu een CE markering aanvragen. ???

 

volgens mij (geen expert, noch ervaring in deze) hoef je geen CE-markering aan te vragen, maar kun je die er gewoon opplakken, mits je aan de voorwaarden voldoet (van produktveiligheid en dergelijke). De vaststelling is je eigen verantwoordelijkheid en is geen centrale bureaucraat die je ervoor in MOET schakelen. Wel zijn er natuurlijk tal van commerciele bureaus die jij VRIJWILLIG in kunt schakelen om te beoordelen of het produkt aan de CE-eisen voldoet en ik denk dat het raadzaam is zo te doen.

In ieder geval moet je aan de produkt conform de CE-eisen zijn en daarvan moet je blijk geven door de markering te voeren.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft de verpakking, de leverancier wil eerst een indicatie van de grootte van de blister e.d. voordat ik een opgave van de kosten krijg. Maar anna82, als jij artikelen importeert staat daar dan al een CE-markering op??

 

Als ik de CE-markering er zo op kan plakken stelt deze ook niet zoveel voor....

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik de CE-markering er zo op kan plakken stelt deze ook niet zoveel voor....

 

Dat zou ik niet zonder meer stellen. Ik zou mij zo kunnen voorstellen dat degene die de markering op het produkt aanbrengt (tussen van (onverpakt) produkt zonder sticker naar produkt met sticker), verantwoordelijk gehouden kan worden voor deze conformiteitsverklaring. Met andere woorden: aansprakelijk gehouden kan worden, indien bijvoorbeeld achteraf blijkt, dat een produkt niet aan de produktveiligheidseisen blijkt te voldoen. Als je te achteloos CE-stickers plakt, zou wel eens sprake kunnen zijn van persoonlijke aansprakelijkheid (dus ook in het gevallen van ondernemen vanuit een vennootschap met rechtspersoonlijkheid).

 

Nogmaals: ik ben geen deskundige op dit gebied en heb geen ervaring met CE-markering. Verifieer bovenstaande informatie voordat je overeenkomstig handelt.

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft de verpakking, de leverancier wil eerst een indicatie van de grootte van de blister e.d. voordat ik een opgave van de kosten krijg. Maar anna82, als jij artikelen importeert staat daar dan al een CE-markering op??

 

Als ik de CE-markering er zo op kan plakken stelt deze ook niet zoveel voor....

 

nee er staat geen ce-markering op bij mij en het is bij mij ook niet nodig, niemand heeft het erop bij mijn soort artikelen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

Ik heb op www.evd.nl al het een en ander gelezen, maar ik vind het moeilijk om te bepalen of mijn product hier nu onder valt of niet.

Er staat we een tel. nr. bij, ik zal mij verder laten informeren.

 

 

Link naar reactie
  • 0

CE keur is voor de fabrikant een kwestie van betalen en aanbieden van het produkt aan de bevoegde instantie.

 

Vraag na welke keurmerken vereist zijn voor jouw produkt.

 

Ik ben nog niet eerder geconfronteerd met een bijbetaling voor bijverpakken. Dit kost nagenoeg niets en zelfs in nederland heb je die

werkvoorzieningcentra die dit werk gesubsidieerd graag voor je uit handen willen nemen.

Aurum Jin He BV

Import & Export Verpakkingsmaterialen

Business Market

Link naar reactie
  • 0

Beste thea

 

hieronder een link naar meer info over CE markering.

Kema kan ook producten in China voor je testen daar ze een office hebben in Shanghai. Ze zijn niet goedkoop. Maar het geeft je zelf ookwel een "veilig"gevoel!

 

qua verpakken zou ik het in china doen niet om de blister zelf maar om het "verpakken"hier zijn mensenhanden voor nodig en dat is zeer voordelig om hier (in China) te doen!

br Roger

 

http://www.kema.com/nl/products_and_processes/product_testing_and_certification/ce_marking/

Link naar reactie
  • 0

hieronder een link naar meer info over CE markering.

Kema kan ook producten in China voor je testen daar ze een office hebben in Shanghai. Ze zijn niet goedkoop. Maar het geeft je zelf ookwel een "veilig"gevoel!

http://www.kema.com/nl/products_and_processes/product_testing_and_certification/ce_marking/

 

Let op dat we het hebben over markering en niet over keuring.

Onderstaand heb ik even wat zaken uit een ander draadje opgevist.

 

De betekenis van het CE-merk (ook wel: CE-keurmerk of CE-teken) is: "dit product voldoet aan de wet".

 

Met de CE-markering geeft de producent aan dat het product voldoet aan de eisen van veiligheid, gezondheid, milieu en consumentenbescherming, zoals gesteld in de van toepassing zijnde EU richtlijnen.

 

Producten zonder CE-markering mogen niet worden verhandeld op de Europese markt, ook al voldoen ze aan de eisen.Ook producten die buiten de EU zijn gemaakt, moeten voorzien zijn van een CE-markering alvorens ze worden toegelaten tot de Europese markt. Eigenlijk is de CE-markering een soort paspoort om toegelaten te worden tot de markt.

 

Het uiteindelijkedoel van de CE markering is het bevorderen van de handel binnen de EU. Door aan iedere fabrikant dezelfde eisen op te leggen wordt de concurrentie bevorderd, en daardoor de handel.

 

Je zou dus even op zoek moeten gaan naar bedrijven die na kunnen gaan of je poduct aan de EU richtlijnen (die verschillend zijn voor allerlei producten, denk maar aan speelgoed waar geen weekmakers in mogen zitten en waarop bijv. duidelijk vermeld moet staan dat het niet geschikt is voor kinderen onder de 3 jaar) voldoet.

 

Wat de kosten hiervan zijn kan ik dan ook niet aangeven.

 

Kijk eens op deze site http://www.euronorm.net/content/template.php?itemID=376, behoorlijke berg informatie over CE met ook wat praktische handleidingen.

 

Dacht overigens dat (eenvoudige) mechanische apparaten niet onder het CE keurmerk (kunnen) vallen, uitgezonderd kinderspeelgoed e.d. Dit item in de faq lijkt die gedachte te onderschrijven http://www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=1598.

 

Hier nog een berg informatie over de CE Richtlijnen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.