• 0

Invoeren + wetten

Ik ben op een fantastich product gestoten dat ik wens te introduceren in België en Nederland. Het probleem is dat ik dit product enkel in Amerika kan terugvinden (ik heb wel alleen nog via internet gezocht). Nu is dit product normaal ook wel terug te vinden in China of Korea want daar zijn ze oorspronkelijk van afkomstig. Hoe moet ik buiten het internet op zoek gaan naar een verdeler van dit product?

 

Daar het product bijna zeker uit het buitenland zal komen en het werkt op huishoudgas zijn er waarschijnlijk wettelijke veiligheidsvoorschriften voor. Nu vroeg ik me af welke goedkeuringen een dergelijk product moet hebben

www.webeagle.be: Uw link met internet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Braambes,

 

het achterhalen van de fabrikant van een product is over het algemeen redelijk simpel. Koop het product en ik denk dat in 99% van de gevallen de fabrikant terug te vinden is op het artikel.

 

Vervolgens kun je dan op internet naar de site/gegevens van de fabrikant zoeken en contact opnemen.

 

Over wetgeving kunnen de mensen op dit forum je denk ik ook weinig vertellen, zolang niet duidelijk is om wat voor soort product het gaat, waar het (gebruik van het) product voor bedoeld is en wat de werking ervan is.

 

Ik wens je in ieder geval veel succes ermee en misschien dat je er nog wat meer over kunt vertellen. Vergeet niet: Hoe meer informatie je verstrekt, hoe duidelijker het beeld is dat de mensen op dit forum zich kunnen vormen, en des te beter ze jou kunnen helpen.

 

Life is like a roll of toilet paper. The closer you get to the end the faster it goes.

Link naar reactie
  • 0

Alvast bedankt voor de nuttige informatie. Ik zal wat gedetailleerder zijn:

 

Ik wil dus wokbranders(en toebehoren) verkopen die buiten gebruikt kunnen worden in de tuin of door particulieren of door cateringbedrijven enz. Nu heb ik juist bericht gekregen van de verkopers in Amerika waarbij ze mij vragen of ik misschien verdeler wenst te worden van hun en hen wil helpen om het CE certificaat te verkrijgen. Heeft er iemand een idee hoeveel het kost per product om deze gekeurd te krijgen?

www.webeagle.be: Uw link met internet

Link naar reactie
  • 0

Kijk hier om te beginnen ok eens naar de CE richtlijnen.

De kosten van de keuring(en) zijn afhankelijk van het aantal te keuren onderdelen en of deze onderdelen toevallig al een keuring hebben ondergaan.

 

Voorbeeld.

Als jij geen gasdrukregelaars mee besteld, maar deze hier inkoopt met keuring, dan scheelt dat alweer.

Verder weet ik niet of deze branders in dit geval met een beveiliging uitgerust moeten zijn.

ZO ja, ook dan scheelt het weer als dit onderdeel al eerder door de fabrikant is getest.

Dit zou het geval kunnen zijn als deze bijvoorbeeld ook gebruikt worden in terraskachels, om maar eens wat te noemen.

 

Dus gewoon even navragen voor een indicatie, deze instanties kunnen pas een echte offerte afgeven als ze het apparaat gezien hebben, en weten wat er aan onderdelen in zit.

 

Leuk product trouwens, ik denk dat je met dit verhaal wel snel moet handelen, en pogen exclusiviteit te bedingen.

Ik vind het namelijk ook een product voor de bouwmarkten, die het natuurlijk weer voor afbraakprijzen verkopen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.