Onlangs heb ik een BV opgericht, die door belastingdienst is aangemerkt als onderneming voor de OB. Nu heb ik een opdrachtgever, buiten de EU, naar wie ik de BTW verleg. Op dit moment is dit de enige opdrachtgever. Heb ik dan in jullie optiek, wel recht op aftrek van door de BV betaalde BTW op kosten? Een collega-ondernemer suggereerde dat dit alleen het geval is als de onderneming ook BTW afdraagt.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
NandavdE
NandavdE
Beste forumleden,
Onlangs heb ik een BV opgericht, die door belastingdienst is aangemerkt als onderneming voor de OB. Nu heb ik een opdrachtgever, buiten de EU, naar wie ik de BTW verleg. Op dit moment is dit de enige opdrachtgever. Heb ik dan in jullie optiek, wel recht op aftrek van door de BV betaalde BTW op kosten? Een collega-ondernemer suggereerde dat dit alleen het geval is als de onderneming ook BTW afdraagt.
Dank voor de input!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/61496-recht-op-btw-aftrek-als-bv-zelf-geen-btw-afdraagt/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag