• 0

Opening feest of vrees

Na enkele jaren als studie-onderneming actief te zijn geweest is het punt bereikt te beslissen door te gaan of de boel de boel te laten en een goede baas te vinden (als ze er zijn ;)).

 

Met een berg energie zetten we het bestaan als zelfstanige door!

 

We hebben intrek genomen in een bedrijfspand. De bestaande klantrelaties en kennissen/vrienden willen wij uitnodigen voor een opening. Nu is het kantoor van ons klein (60m2) maar zit wel in een mooi pand bij een grotere reclame onderneming. We kunnen hier ook de lounche gebruiken. Nu heb ik enkele vragen wat er gebruikelijk is bij een opening van een nieuwe zaak, of wat juist eens anders dan anderen is.

 

Wij houden ons bezig met webontwikkeling en marketing. Vrij ontastbare producten. Wat is leuk om te laten zien?

 

Verder ben ik benieuwd wie we uit moeten uitnodigen. Ons idee is kennissen en relaties te scheiden omdat hier heel anders mee omgegaan wordt.

Ook is ons idee bedrijven uit de omliggende straten uit te nodigen. Hier hebben we echter geen relatie mee, maar willen natuurlijk ook werken aan onze naamsbekendheid.

 

Alle tips en ideeën zijn welkom!!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben niet zo'n goed met dit soort feesten, mijn bedrijf is nooit geopend met een feestje. (prive wel een champagnedop laten knallen :P, maar niet echt groot opgezet)

 

Wat je je vooral af moet vragen is wat je wil bereiken met het feest, is het om de mensen in de straat te laten weten dat je bestaat? Want hier zijn natuurlijk ook hele andere methodes voor dan een feest, en ik heb hier geen ervaring mee maar vraag me af hoeveel ondernemers de tijd nemen om naar een bedrijfsopening te gaan? ???

 

Ik zou de ondernemers uit de straat persoonlijk uitnodigen, eens langsgaan en vertellen over je bedrijf en ze gelijk een uitnodiging onder de neus schuiven.

 

En ik weet natuurlijk niet of het haalbaar is, maar wat dacht je ervan om de mensen die komen een gratis mini-scan aan te bieden, waarbij je hun bedrijf doorlicht over wat jullie zouden kunnen verbeteren voor ze? Is in ieder geval een positieve insteek, en gratis en nergens toe verplicht maar geeft je in ieder geval de mogelijkheid om jezelf gelijk te presenteren en een idee te geven wat jullie kunnen betekenen voor de potentiele klant.

 

Veel succes in ieder geval.

 

Groet,

 

Martin

Link naar reactie
  • 0

Ik denk als je van je opening een feest wil maken moet je in ieder geval doen waar jullie je zelf het prettigst bij voelen, anders wordt het inderdaad een vrees. Bedenk je eens wat jullie leuk zouden vinden aan een opening, want de meeste mensen gaan erheen uit een soort van verplichting omdat de meeste openingen hetzelfde zijn en dus ook nogal saai. En het gaat er niet om hoeveel mensen je uitnodigt maar wie Dus nodig mensen uit die in jullie ogen belangrijk zijn en laat een goede indruk achter.... Bedenk iets origineels of geef de mensen een cadeautje mee die ze zullen onthouden of vaak gebruiken. Onderscheid jezelf maar blijf ook jezelf!

Zo heb ik laatst een her-opening van een bedrijf gehad en we kregen toen een rondleiding door het bedrijf maar mochten ook zelf aan de machines zitten en aan de knopjes, en dat was voor de meeste mensen het leukste aan die middag. niet de 'interessante' sprekers of de lekkere hapjes en het biertje..... Ook een keer een opening gehad van een gallerie waar iedereen mee mocht werken aan een beeld, die openingen blijven ten minste hangen!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Dat vind ik dus een leuk idee! Dat zou een opening zijn die ik zou onthouden, dus dan onthoud ik ook jullie bedrijf! Ik denk met een dergelijk activiteit dat je geen 100 mensen moet uitnodigen, dus wees selectief met uitnodigen en daarbij is persoonlijk een uitnodiging langsbrengen zeker een goede!

 

Succes

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

1 persoon die weet wat je doet, wat je niche is en je kwaliteiten zijn heeft veel meer waarde voor je dan 10 anderen die alleen 'Visual Nogiets' of 'Nogiets Media' onthouden hebben.

 

Die contacten die weten wat je doet hoeven niet heel intensief te zijn, maar kunnen wel een reclamefunctie voor je bedrijf zijn. 'Visual nogiets' heeft niet zo'n grote reklamewaarde.

Link naar reactie
  • 0

Perry, dank je voor je opmerking. We doen het tot deze week alleen met mobiele nummers. Nu vind ik zelf dat nogal wantrouwend staan. Vandaar dat we besloten hebben geen nummer te noemen. Maar... deze week komen we ook met vaste nummers (in ons nieuwe kantoor) online.

 

Andere vraag: mag ik hier ook reacties vragen op onze nieuwe website waarvan ik de plaats nog maar niet noemen zal?

Link naar reactie
  • 0

<

 

Ehm, Ik heb daar zelf geen moeite mee. Zolang het echt alleen om feedback gaat. Denk dat een ieder zijn website wel eens beoordeeld wil hebben.

 

Maar er zijn meerdere moderatoren die hier langer mee gaan...Weet niet wat die er van vinden. Misschien moeten we daar een thread van maken. "Wat vind je van mijn website?"...mmm nee kan ook niet , dit moeten we denk ik even eerst in de groep gooien.

 

Perry

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.