• 0

Plannen

Ik ben iemand die erg graag een goed overzicht heeft van al zijn projecten. Helaas is dat overzicht er niet altijd.

 

Hoe pakken jullie dat aan? Hangen er planborden aan de muur of werken jullie met software?

 

Ik draai zo'n 20 projecten op een willekeurig moment. Deze strekken zich uit van een maand tot een half jaar.

 

S.

____________ (online).

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij hebben een whiteboard op de muur met alle "potentiële projecten", "offertefase", "lopend" en "afrondend", biedt in één oogopslag overzicht. Daarnaast gebruiken we voor de interne gang van de projecten software, namelijk Flyspray (is officieel bugtracking software, maar doet goed wat wij willen op projectmanagementgebied).

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben een whiteboard op de muur met alle "potentiële projecten", "offertefase", "lopend" en "afrondend", biedt in één oogopslag overzicht. Daarnaast gebruiken we voor de interne gang van de projecten software, namelijk Flyspray (is officieel bugtracking software, maar doet goed wat wij willen op projectmanagementgebied).

Dat is wel makkelijk ja zo'n bord. Alleen hoe groot is dat dan wel niet? Ik heb niet zo heel veel plek namelijk :-[

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

gewoon een spreadsheet met een vakje per project per week. (scheelt weer in de aanschaf van een duur planbord)

 

vakjes per week met achtergrondkleur:

groen = geplande activiteit;

geel = gereserveerd, nog niet gecommit;

rood = gepland met deadline.

 

hierdoor per persoon en per project goed inzicht. Wekelijks updaten, want iedere week is het weer anders.

 

Succes én plezier.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Voor lopende projecten maken wij gebruik van (een enigszins aangepaste versie van) WebCollab (http://webcollab.sourceforge.net/).

 

Doordat er meerdere gebruikersniveau's mogelijk zijn, kunnen onze klanten online meekijken met de voortgang van het project en direct input leveren via de bijbehorende discussiegroepen. De software verzorgt tevens het (per e-mail) versturen van de taken naar verschillende projectdeelnemers.

 

Indien je een offline planningspakket zoekt zijn Scitor PS8 en Microsoft Project veelgebruikte producten.

 

Maar een whiteboard is natuurlijk ook nooit weg...... :)

 

Link naar reactie
  • 0

gewoon een spreadsheet met een vakje per project per week. (scheelt weer in de aanschaf van een duur planbord)

 

vakjes per week met achtergrondkleur:

groen = geplande activiteit;

geel = gereserveerd, nog niet gecommit;

rood = gepland met deadline.

 

 

Als je met excel gaat werken is de optie 'CONDITIONAL FORMATTING' onder 'FORMAT' (Engels versie excel....) echt heerlijk werken.

Je kunt waarden ingeven per cel met hierop een reactie vanuit het systeem vragen. Zo heb ik bijvoorbeeld in mijn 'systeempje' dat wanneer ik een deadline invul verder dan 3 weken vanaf nu dat dit vakje groen is, wanneer de datum binnen een bereik komt van 3 - 1 week voor de datum wordt het vakje vanzelf oranje en als ik minder dan een week heb wordt het vakje rood.

 

Helpt prima met prioriteiten stellen ;D

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.