• 0

IDeal: betalingsmethode

Ik lees net op HYPED dat er een demo-tje is van het, door verschillende banken, geintroduceerde IDeal. Een nieuw betalingsstandaard op het internet.

 

Effe Checken: http://www.ideal-betalen.nl/index.php?s=demo

 

Volgens mij ziet het er wel oke uit. De lancering was augustus gepland.

 

JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Demootje was al enige tijd te zien op de site van de Rabobank. Tegenover Emerce heeft deze bank overigens een aantal prijzen genoemd:

 

Er komt geen standaardtarief voor Ideal, zo zeggen de banken (...)

 

De deelnemende banken – Postbank, ING en ABN Amro – zullen over ongeveer veertien dagen hun tarieven bekend maken. Alleen de Rabobank wilde voor Emerce alvast een tipje van de sluier oplichten: de bank hanteert inschrijvingskosten vanaf 100 euro en maandelijkse kosten vanaf 40 euro voor een standaardoplossing.

 

Maximaal zal 250 euro aan inschrijvingskosten in rekening worden gebracht en 80 euro aan maandelijkse kosten. De kosten bedragen 25 eurocent voor de de Rabobank Ideal-kassatransactie maar daar bovenop komen nog de bijschrijvingskosten van de transactie. Die zijn rond de 56-66 eurocent.

 

40 euro per maand vind ik een heel redelijk bedrag. Ik denk dat de ING met zijn TWYP-systeem al snel op de 100-125 per maand zal zitten, en de ABN AMRO is van oudsher peperduur met zijn online kassa's en ik denk niet dat ze nu opeens mee gaan doen in de goedkopere tarieven.

 

Slimme zet van de Rabobank dus, die hiermee veel startende en kleine ondernemers aan zich zal weten te binden.

 

Lancering is op zijn laatst begin september. Overigens verbaas i kme er steeds meer over dat de banken nul komma nul communiceren over het systeem. Heb me bij elke bank aangemeld voor nieuwsbrieven etc voor zover deze bestonden, maar niks hoor. In juni een nietszeggende papieren nieuwsbrief gehad van de Rabo en that's verder it. Nou ja, over een paar weken is iedereen dat weer vergeten.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.