• 0

Investeerders?

Goedendag,

 

Allereerst allemaal goedendag, ik ben nieuw op dit forum (al keek ik al een tijdje rond hierzo)

 

In ieder geval, ik wil een website starten die de koop- en verkoop van auto's zou moeten vergemakkelijken, het nieuwe aan deze site is dat mensen er filmpjes kunnen kijken van auto's zowel als plaatjes.

Ik heb al een geschikte site gevonden..hetgeen ontzettend moeilijk was aangezien vrijwel alles al bezet was, ik heb deze site ook geparkeerd.

 

Het punt is dat ik geen geld heb om de website te laten ontwerpen, zowel als reclame maken. Het beoogde resultaat in het eerste jaar kan met de juiste reclame makkelijk behaald worden, namelijk: zo'n 30 a 40.000 potentiele klanten per dag. Aangezien een banner op dit moment 2 cent per bezoeker opbrengt komt dat gemiddeld neer op 700 euro per dag aan één banner alleen. Hierbij komt nog de opbrengst om een auto op de website te plaatsen, hetgeen 4,99 zou zijn.

 

Maar hoe kom ik aan investeerders die bereid zijn mij te helpen financieren?? Waar te zoeken..?

 

Het internet gebruik neemt elke dag nog steeds enorm toe

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord,

 

Benjamin Wilgers

Some achieve greatness, some are born great and some have greatness trust open them.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Benjamin,

 

ongetwijfeld ben je bekend met 'voor niks gaat de zon op' en 'je moet zaaien voordat je kunt oogsten'. Even los van je idee: wil je potentiële partners interesseren, dan moet er altijd sprake zijn van een win-win situatie en zul je zoveel mogelijk zekerheid moeten kunnen bieden dat de mooie bezoekersaantallen die je noemt ook daadwerkelijk realistisch zijn.

 

Als je nog geen business plan hebt, dan zou ik daarmee beginnen. Als je het wel hebt, dan kun je op basis daarvan verschillende partijen interesseren. Je kunt via allerlei websites oproepen doen om een geschikte (financiële) partner te vinden. Ik weet niet hoe stevig het fundament is onder je bewering over de reclame-opbrengsten, maar als je die echt kunt krijgen, kun je je investering zó terug verdienen.

 

In plaats van te proberen vreemden te interesseren voor jouw plannen, zou ik de kracht van mijn eigen netwerk gebruiken (dat gaat namelijk veel gemakkelijker). Heb je een bereidwillige (suiker)oom die je wat geld wil voorschieten? Je kunt ook altijd afspraken maken met potentiële partners, ook op tijdelijke basis.

 

Kun jij een kunstje wat bijvoorbeeld een website-bouwer niet zelf kan? Ruil dan jouw kunstje voor zijn kunstje. Of misschien kun je afspreken dat je betaalt zodra je geld binnenkrijgt, maar in elk geval binnen een jaar. Of je kunt gratis advertentieruimte weggeven. Voor free publicity zijn allerlei bedrijven vast bereid wat te doen.

 

Wees creatief! Het hoeft niet altijd om geld te gaan....

 

Groetjes & succes,

Daphne

Link naar reactie
  • 0

Goedendag,

 

Allereerst allemaal goedendag, ik ben nieuw op dit forum (al keek ik al een tijdje rond hierzo)

 

In ieder geval, ik wil een website starten die de koop- en verkoop van auto's zou moeten vergemakkelijken, het nieuwe aan deze site is dat mensen er filmpjes kunnen kijken van auto's zowel als plaatjes.

Ik heb al een geschikte site gevonden..hetgeen ontzettend moeilijk was aangezien vrijwel alles al bezet was, ik heb deze site ook geparkeerd.

 

Het punt is dat ik geen geld heb om de website te laten ontwerpen, zowel als reclame maken. Het beoogde resultaat in het eerste jaar kan met de juiste reclame makkelijk behaald worden, namelijk: zo'n 30 a 40.000 potentiele klanten per dag. Aangezien een banner op dit moment 2 cent per bezoeker opbrengt komt dat gemiddeld neer op 700 euro per dag aan één banner alleen. Hierbij komt nog de opbrengst om een auto op de website te plaatsen, hetgeen 4,99 zou zijn.

 

Maar hoe kom ik aan investeerders die bereid zijn mij te helpen financieren?? Waar te zoeken..?

 

Het internet gebruik neemt elke dag nog steeds enorm toe

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord,

 

Benjamin Wilgers

 

Beste Benjamin,

 

Heb je de concurrentie wel bekeken en je eigen plan daar mee vergeleken. Zoals http://www.autotrader.nl/. Zij bieden voor 4.95 een maand lang plaatsing op hun website en in hun autoblad.

 

Waarom zouden potentiële klanten hun advertenties op jouw website plaatsen?

 

Resultaten worden nooit makkelijk gehaald en zeker niet meer dan 1 miljoen bezoekers per maand voor een pas beginnende website. Tenzij je kapitalen aan tv reclames gaat spenderen, wat ik niet zou doen.

 

Ik zie dat je er ook van uit gaat dat elke bezoeker van jouw website op de reclamebanner zal klikken, wat natuurlijk niet realistich is.

 

Ik zou je aanraden om je er wat meer in te verdiepen en meer te onderzoeken. Bekijk je concurrentie en wat kan jij anders doen dan hun. Wat de prijs betreft zou ik niet hetzelfde vragen als autotrader terwijl je minder te bieden hebt.

 

Een idee is om misschien (in het begin) geen prijs te vragen voor het plaatsen van de advertenties. Hierdoor zullen autoverkopers makkelijker advertenties plaatsen en kan je misschien geld verdienen door reclame op je website.

 

Mijn visie

 

Succes verder

 

 

 

 

 

Durf te dromen maar wees ook realistisch.

Geloof in het grote, maar realiseer eerst het kleine.

Niet alleen maar praten, ook doen.

Wie niet waagt die niet wint.

Link naar reactie
  • 0

Niet om te zeuren maar wel om je een reëel beeld te geven: ruimte hebben voor banners een ding, de banners ook daadwerkelijk weten te verkopen is iets totaal anders. Bedrijven hebben geen onbeperkte marketingbudgetten en de meeste sites weten slechts een deel (soms zelfs slechts een fractie) van hun bannerruimte te verkopen.

 

Adverteerders trek je doorgaans bovendien pas wanneer je site een gevestigde naam is in de branche waarin je actief bent. Dat betekent op een houtje bijten totdat je dat bereikt hebt - en dat moet je financieel uit kunnen zingen. Dat uitzingen geldt ook voor de betaalde advertenties: mensen zullen pas bereid zijn om te betalen voor een advertentie wanneer je bereik interessant genoeg is. Ook daar geldt dus dat je verdiensten lang uit zullen blijven.

 

Het vernieuwende wat je noemt is elders reeds mogelijk, zie bv. video-advertenties op Speurders.nl

 

40.000 bezoekers per dag lijkt me bovendien erg optimistisch in een markt waarin de concurrentie hevig is en waarin reeds een aantal gerenommeerde autosites bestaan die bovendien vaak gratis reclame kunnen maken binnen een eigen netwerk van andere sites en magazines. De Autotelegraaf heeft na jarenlang zwoegen een uniek bereik van 370.000 per maand (zie WebAds). En dan zou een nieuwkomer 40.000 bezoekers per dag kunnen trekken, 1,2 miljoen per maand (is geen uniek bereik, maar desalniettemin enorm hoog)?

 

Ik wil je met het bovenstaande niet ontmoedigen maar voorbereiden op vragen van eventuele financiërs. Je zult geloofwaardig moeten kunnen maken dat je deze cijfers haalt. "Ik heb er alle vertrouwen in" is niet genoeg.

 

Hoeveel ervaring heb je in de automotive branche? Hoeveel ervaring heb je met het runnen van soortgelijke sites? Heb je een goed netwerk? Bijvoorbeeld contacten met mogelijke partnersites, mogelijke adverteerders e.d.? Opnieuw: niet om je te ontmoedigen, maar dit zijn dingen waar financiers naar kijken.

 

Daphne geeft prima suggesties. De belangrijkste om mee te beginnen is inderdaad een businessplan. Maak daarin ook (in ieder geval voor jezelf) een worst-case scenario van bv. duizend bezoekers per dag en slechts 5-10% verkochte bannerposities, en zorg dat je ook in dat scenario niet na een kwartaal al failliet bent. Als dat niet mogelijk is, zul je je planen moeten bijschaven.

 

Over het vinden van financieringsbronnen heeft Ties van der Laan een aantal zeer waardevolle columns geschreven. Deze kun je vinden op https://www.higherlevel.nl/columns.php

Daarnaast biedt NeBIB nog een hoop informatie in zijn grandioze Gids Startkapitaal. Zie http://www.nebib.nl/gids/startkapitaal.htm

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.