• 0

Importeren uit Australië

Hallo!

Ik ben importeur geworden vanuit Australie van een alcoholisch drankje, hierbij komt verzekeringen en vergunningen nodig.
Tot aan Rotterdam Haven is het allemaal verzekerd, ik ben erg nieuwsgierig naar de verdere verzekeringen die je hiervoor nodig bent. Aangezien ik helemaal nieuw ben in deze branche weet ik ook niet of je hiervoor vergunningen nodig bent aangezien ik importeur ben. Ook zou ik graag willen weten hoe het zit met de invoerrechten, btw en douanekosten die je hierover betaald. Zou iemand mij kunnen adviseren?

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Noa Steenbergen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Noa,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Je bent dus al importeur geworden, maar zonder enige basale kennis over de handel in alcohol? Of is dit een schoolopdracht? Van een ondernemer mag wat mij betreft iets meer (proactieve) zelfstandigheid verwacht worden; zie ook de forumregels. Kijk eens bij de Belastingdienst (Handboek Ondernemen) en op de website van de douane. Gebruik ook de zoekfunctie van dit forum eens. Verder is Google je vriend. Succes!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    16 leden, 288 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.