• 0

Studiekosten vergoeden voor kinderen van werknemers

Goedemorgen,

 

Tot mijn verbazing op een nogal royale regeling gestuit. Kan niet kloppen lijkt me

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/personeel-en-loon/content/studiekosten-vergoeden-voor-kinderen-van-werknemers

 

Heb zelf 2 kinderen (8 en 11)  die op een nogal prijzige basisschool zitten. Kan ik als DGA de kinderen vanuit de BV de 3000 euro p.p.  ouderbijdrage als zelfstandige studietoelage betalen waarna zij dit aan de school overmaken.  Ze ontvangen natuurlijk geen studiefinanciering.

 

De regeling open zetten voor alle werknemers is geen probleem.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
2 uur geleden, Arthur v N zei:

Heb zelf 2 kinderen (8 en 11)  die op een nogal prijzige basisschool zitten. Kan ik als DGA de kinderen vanuit de BV de 3000 euro p.p.  ouderbijdrage als zelfstandige studietoelage betalen waarna zij dit aan de school overmaken.  Ze ontvangen natuurlijk geen studiefinanciering.

 

2.400 euro per werknemer is sowieso gebruikelijk (ongeacht waarvoor het gebruikt wordt), maar in het algemeen hoef je alleen te kijken of een vergoeding 'gebruikelijk'is (als het hoger is dan dat bedrag). Blijkbaar vindt de Belastingdienst 3.000 euro per kind niet 'ongebruikelijk'. Maar let wel op. Het is niet zo dat je die 3.000 euro per definitie belastingvrij mag uitkeren. Het is alleen zo dat je die vergoeding als eindheffingsloon mag aanwijzen. En dat eindheffingsloon is alleen belastingvrij tot 1,2% van de totale loonsom van het bedrijf. Daarboven betaalt het bedrijf een eindheffing van 80%.

 

Omgekeerd uitgerekend is een toelage van 3.000 euro aan alleen jouw eigen twee kinderen dan volledig belastingvrij als het bedrijf een totale loonsom van een half miljoen euro heeft (6.000 / 500.000 = 1,2%) en je verder geen enkele andere zaken hebt die je als eindheffingsloon hebt aangewezen (zoals kerstpakketten o.i.d.).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.