Ik heb een vraag over aanloopkosten. Ik ben op 1-1-2018 mijn eenmanszaak gestart maar heb voor die tijd in 2017 een aantal kosten gehad , zoals entree fee van de franchise waar ik bij aangesloten ben en opleidingskosten. Ik heb deze facturen opgestuurd naar de belastingdienst met het verzoek tot BTW teruggave en die heb ik ook ontvangen in juli 2018.
Nu zit ik er alleen mee hoe ik dit in de boekhouding moet verwerken. Ik had de BTW teruggaaf opgenomen als verrekeningen, maar dit schijnt niet te mogen. De facturen zelf heb ik niet verwerkt in de boekhouding van 2018.
Ik doe de boekhouding via E-boekhouden, omdat ik starter ben, heb ik geen beginbalans gemaakt, dat was ook niet nodig volgens de handleiding van dit programma.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
possie71
possie71
Ik heb een vraag over aanloopkosten. Ik ben op 1-1-2018 mijn eenmanszaak gestart maar heb voor die tijd in 2017 een aantal kosten gehad , zoals entree fee van de franchise waar ik bij aangesloten ben en opleidingskosten. Ik heb deze facturen opgestuurd naar de belastingdienst met het verzoek tot BTW teruggave en die heb ik ook ontvangen in juli 2018.
Nu zit ik er alleen mee hoe ik dit in de boekhouding moet verwerken. Ik had de BTW teruggaaf opgenomen als verrekeningen, maar dit schijnt niet te mogen. De facturen zelf heb ik niet verwerkt in de boekhouding van 2018.
Ik doe de boekhouding via E-boekhouden, omdat ik starter ben, heb ik geen beginbalans gemaakt, dat was ook niet nodig volgens de handleiding van dit programma.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/63341-aanloopkosten-en-boekhouding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag