In 2018 heb ik een bestelauto gekocht. Ik heb wel een bedrijf maar heb nooit de BTW afgetrokken van deze bus. Ik heb ook nooit kosten afgetrokken van deze bus. Destijds is mij verteld dat ik hem voor zowel de btw als de ib als privé kon etiketteren. Wel kan ik makkelijk aantonen dat ik de bus voor minimaal 10% zakelijk heb gebruikt.
Nu wil ik de bus verkopen. De koper wil graag een factuur hebben. Weet u hoe ik dit nu moet afhandelen? De bus heeft namelijk nooit op mijn balans gestaan. Ik vraag me dus af of ik überhaupt wel een factuur kan maken voor deze bus.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
HarryD76
HarryD76
Beste heer/ mevrouw,
In 2018 heb ik een bestelauto gekocht. Ik heb wel een bedrijf maar heb nooit de BTW afgetrokken van deze bus. Ik heb ook nooit kosten afgetrokken van deze bus. Destijds is mij verteld dat ik hem voor zowel de btw als de ib als privé kon etiketteren. Wel kan ik makkelijk aantonen dat ik de bus voor minimaal 10% zakelijk heb gebruikt.
Nu wil ik de bus verkopen. De koper wil graag een factuur hebben. Weet u hoe ik dit nu moet afhandelen? De bus heeft namelijk nooit op mijn balans gestaan. Ik vraag me dus af of ik überhaupt wel een factuur kan maken voor deze bus.
Ik hoor graag van u.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/63422-verkoop-bestelwagen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag