• 0

Draadloos reclame pushen naar mobieltjes

Lees net dit artikel. In het kort: in Engeland is een proef gehouden waarbij reclame via bleutooth naar mobiele telefoons werd verzonden vanaf billboards. 17% van de ontvangers accepteerden deze reclame.

 

Leuk nieuw idee en verassend dat nog zo'n hoog percentage mensen ook onbekende content op hun telefoon accepteert. Vraag me alleen af of het levensvatbaar is op de wat langere termijn. Zodra ik bij ieder reclamebord iets weg moet gaan klikken op m'n mobiel dan gaat bluetooth rap uit. Informatie ophalen van een reclamebord in m'n telefoon lijkt me wel wat overigens.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wij hebben op meer dan 350 locaties een blauwe toet applicatie draaien waar random boodschappen worden rondgestuurd naar OPEN ontvangers. De meest hebben dit echter UIT staan.

 

Het NUT? Tja wanneer je het wel lukt om een bericht te verzenden heb je natuurlijk wel gelijk de aandacht van deze persoon. Ik ben geen marketing expert maar ik denk dat een advertentie in de krant meer opleverd.

 

Wat wel goed loopt zijn de interactieve schermen. Mensen laten snel hun 06 achter etc. Dit kan je dan later weer gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Wat wel goed loopt zijn de interactieve schermen. Mensen laten snel hun 06 achter etc. Dit kan je dan later weer gebruiken.

 

Dat merk ik ook.. vooral in horeca-gelegenheden en met festivals zijn er vaak concepten rondom een sms-dienst en interactieve schermen... zo heb ik al wel eens in een discotheek het concept gezien: "wie geeft het rondje", stuur de namen van al je vrienden naar een nummer en de computer selecteert daar de persoon uit die een rondje moet geven, vervolgens krijg je die persoon op een smsje terug... extra inkomsten en je verzamelt tegelijkertijd telefoonnummers van je publiek...

 

Is een leuk concept idd..

 

Maar dit was ff offtopic...

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben op meer dan 350 locaties een blauwe toet applicatie draaien waar random boodschappen worden rondgestuurd naar OPEN ontvangers. De meest hebben dit echter UIT staan.

 

Vertel eens wat meer... Publieke zenders? Besloten bluetooth voor systeembeheerders?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Laten we wel wezen, denk dat grote merken langzaam ook wel in gaan zien dat grote eenrichtings communicatie meer irritatie dat fakturatie met zich mee brengt. Wie innovatief communiceert en hiermee dialogen op gang weet te brengen zijn degene die de brain bezetting gaan winnen. De Donor uitzending van BNN is daar een mooi voorbeeld van. Geweldig gedaan!

 

Momenteel lees ik het boek www.dialogischdenken.nl. Is mooi omschreven wat we beter moeten gaan begrijpen voordat we wat voor media dan ook gaan inzetten.

 

Als je in staat bent om kleine en/of grote groepen mensen op een positieve manier in beweging weet te brengen heb je al heel wat gewonnen, maar is nu eenmaal niet zo eenvoudig, vandaar dat we snel geneigd zijn om met hagel te gaan schieten en dan maar reclame naar mobiletjes gaan pushen, lijkt me niet te manier. Eenmaal in dialoog is het uiteraard een pachtige methode.

 

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben op meer dan 350 locaties een blauwe toet applicatie draaien waar random boodschappen worden rondgestuurd naar OPEN ontvangers. De meest hebben dit echter UIT staan.

 

Vertel eens wat meer... Publieke zenders? Besloten bluetooth voor systeembeheerders?

 

De blauwe toet staan in JiM kasten (publiek internet) via een programma dat op afstand kan worden bediend kan je diverse content aanbieden via blauwe toet. Bijv. kortingen op bepaalde produkten, etc. Het is zeer uitgebereid. Alleen staan er weinig GSM's aan met blue tooth, wat wel goed gaat zijn o.a de Ipaq's. Op sommige lokaties gaat dit aardig. Maar goed wat ik al zij ik ben geen marketing expert. misschien moet dit beter opgezet worden etc ..Wij maken alleen de techniek.

Link naar reactie
  • 0

 

En wie heeft toegang tot die infrastructuur (ontvangers en zenders)?

 

Via een tool kunnen bijv. VVV's boodschappen uploaden en kunnen ze ook kiezen op welke locatie's ze de boodschappen willen aanbieden.

 

Zodra iemand met een open blue tooth langs loopt ontvangt hij deze boodschap. Ook via de JIM worden mensen op de hoogte gesteld dat diverse boodschappen via dit systeem kunnen worden ontvangen. Vanuit technisch oogpunt is dit allemaal mooi....Je kunt er veel mee maar wij verzorgen alleen de techniek...

Link naar reactie
  • -1

Hallo,

 

Wij werken sinds kort met GEVRAAGDE sms-reclame. Dus mensen die zich ingeschreven hebben of toestemming hebben verleend om sms berichten (met een bepaald aantal maximaal) te ontvangen zodra er nieuwe collecties zijn of scherpe aanbiedingen.

 

De resultaten zijn super! De klanten zijn blij dat ze als eerste kunnen profiteren van nieuwe collecties en wij weten de pieken in onze winkel en site zelf te plannen!

 

Uiteraard moet je dit niet ongveraagd doen, maar de kosten die het met zich meebrengt worden dubbel dwars terugverdiend.

 

Inmiddels hebben we besloten om ook anderen van dit systeem te laten profiteren en het niet alleen voor onze zaak te gebruiken.

 

Kijk maar eens op www.totalnuts.nt voor een uitleg en een gratis test van 5 berichten! [kijk, dat noemen we nou spam - en daar houwen we nie van - mod]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.