Vandaag zaten de papieren van de kamer van koophandel bij de post.
Mijn kvk nummer etc. zijn nu bekend, kortom tijd om mijzelf aan te melden bij de belastingdienst zodat dat ook weer gereed is.
Echter loop ik bij het invullen van het formulier opgaaf_gegevens_startende_onderneming (eenanszaak) tegen een aantal vragen aan.
Vraag 1
3. Gegevens van uw belastingadviseur of boekhouder
De boekhouding doe ik voorlopig zelf.. moet ik mijn gegevens hier invullen of blanco laten ?
Bruttoloon uit dienstbetrekking.
6d.
Dit is van het startjaar, de eerste 8 maanden heb ik full time gewerkt voor een automatiseringsbedrijf. Per september werk ik 16 uur per week voor een ander bedrijf. Wat hier te vermelden ???
En wat voor correctiebedrag mag ik hier invullen ?
6.g: Wat is het totaalbedrag ziekenfondspremie werkgeversdeel in het startjaar:
Van mijn 'oude' werkgever ( eerste 8 maand ) kan ik dat berekenen, hoe dit over de andere 16 uur de laatste 4 maand wordt berekend weet ik dus niet. Wat vul ik hier in ?
Hetzelfde geld voor het werknemersdeel en de loonbelasting.
Vraag 9 Omzetbelasting:Wat doet men hier mee ?
Hier moet een geschat bedrag worden ingevuld wat ik denk om te zetten per (heel) jaar. Dus als ik denk nu 5000 euro omzet te draaien dit jaar kan ik hier 15.000 euro plaatsen ?
Er zitten misschien een aantal domme vraagstukken bij, echter is dit voor het eerst dat ik met dergelijke dingen te maken krijg.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!
Over het BTW nummer van een eenmanszaak.. klopt dit ?:
Bij een eenmansbedrijf is dit heel simpel: je sofi nummer + B01 (of 02 als het je tweede bedrijf is).
Dan kan mijn briefpapier alvast naar de drukkerij..
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JumpTide IT
JumpTide IT
Hallo Ondernemers,
Vandaag zaten de papieren van de kamer van koophandel bij de post.
Mijn kvk nummer etc. zijn nu bekend, kortom tijd om mijzelf aan te melden bij de belastingdienst zodat dat ook weer gereed is.
Echter loop ik bij het invullen van het formulier opgaaf_gegevens_startende_onderneming (eenanszaak) tegen een aantal vragen aan.
Vraag 1
3. Gegevens van uw belastingadviseur of boekhouder
De boekhouding doe ik voorlopig zelf.. moet ik mijn gegevens hier invullen of blanco laten ?
Bruttoloon uit dienstbetrekking.
6d.
Dit is van het startjaar, de eerste 8 maanden heb ik full time gewerkt voor een automatiseringsbedrijf. Per september werk ik 16 uur per week voor een ander bedrijf. Wat hier te vermelden ???
En wat voor correctiebedrag mag ik hier invullen ?
6.g: Wat is het totaalbedrag ziekenfondspremie werkgeversdeel in het startjaar:
Van mijn 'oude' werkgever ( eerste 8 maand ) kan ik dat berekenen, hoe dit over de andere 16 uur de laatste 4 maand wordt berekend weet ik dus niet. Wat vul ik hier in ?
Hetzelfde geld voor het werknemersdeel en de loonbelasting.
Vraag 9 Omzetbelasting:Wat doet men hier mee ?
Hier moet een geschat bedrag worden ingevuld wat ik denk om te zetten per (heel) jaar. Dus als ik denk nu 5000 euro omzet te draaien dit jaar kan ik hier 15.000 euro plaatsen ?
Er zitten misschien een aantal domme vraagstukken bij, echter is dit voor het eerst dat ik met dergelijke dingen te maken krijg.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!
Over het BTW nummer van een eenmanszaak.. klopt dit ?:
Bij een eenmansbedrijf is dit heel simpel: je sofi nummer + B01 (of 02 als het je tweede bedrijf is).
Dan kan mijn briefpapier alvast naar de drukkerij..
Groeten
Jelmer
ASP.Net specialist, Ontwikkeling webbased softwaresystemen, Webdesign; meer info: http://www.jumptide.nl en voor de smalle beurs websites voor een vast bedrag per maand: http://www.werkendewebsites.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6394-basic-paar-vraagjes-opgaaf-startende-ondernemer-eenmanszaak/Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag