Ik ben het formulier aan het invullen voor het aanvragen van een BTW nummer in Duitsland. Bij een van de vragen wordt gevraagd om het volgende vraag te beantwoorden:
d) Wanneer wordt de eerste omzet gerealiseerd of wanneer zullen de eerste kosten in Duitsland ontstaan/ wanneer begint de economische activiteit in Duitsland?
De reden dat ik een BTW nummer in Duitsland wil aanvragen is om juist mogelijk te maken dat ik daar voorraad kan houden en kan beginnen met verkopen in Duitsland. Echter, een Duitse vriend van mij beweert dat als je bij die vraag zegt dat je nog geen economische activiteiten in Duitsland verricht, dat de aanvraag voor de BTW nummer dan wordt afgewezen.
Ik zou graag jullie mening willen horen of dit waar kan zijn?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JacobSX
JacobSX
Beste mensen,
Ik ben het formulier aan het invullen voor het aanvragen van een BTW nummer in Duitsland. Bij een van de vragen wordt gevraagd om het volgende vraag te beantwoorden:
d) Wanneer wordt de eerste omzet gerealiseerd of wanneer zullen de eerste kosten in Duitsland ontstaan/ wanneer begint de economische activiteit in Duitsland?
De reden dat ik een BTW nummer in Duitsland wil aanvragen is om juist mogelijk te maken dat ik daar voorraad kan houden en kan beginnen met verkopen in Duitsland. Echter, een Duitse vriend van mij beweert dat als je bij die vraag zegt dat je nog geen economische activiteiten in Duitsland verricht, dat de aanvraag voor de BTW nummer dan wordt afgewezen.
Ik zou graag jullie mening willen horen of dit waar kan zijn?
Alvast hartelijk dank!
aangepast door xbccLink naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/64156-btw-nummer-aanvragen-in-duitsland-start-van-economische-activiteit/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag