• 0

Bol.com BTW berekening over Verkopen

Hi,

 

Ik had een kleine vraag waarop ik hoop een antwoord te krijgen. Heb al een groot deel van het internet gehad maar zie overal andere antwoorden.

 

Sinds 2 maanden verkoop ik mijn producten op Bol.com. De verkoopprijzen zijn inclusief BTW geeft Bol.com aan.

Vervolgens krijg ik een factuur van de verkoopprijs met daarbij 0% btw aangezien ik die af dien te dragen.

 

Mijn vraag: Hoe berekening ik nu correct de BTW?  Stel de verkoopprijs is €100

1. €100 * 21% = €21 btw

2. €100 * 21 / 121 = €17,35 btw

 

Ik ben altijd uitgegaan van optie 2 aangezien de verkoopprijs op Bol.com al inclusief BTW is, deze dient alleen nog door mij afgedragen te worden. Op het internet lees ik echter veel verschillende reacties, ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen :)

 

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

je moet btw afdragen over het bedrag dat op de bol.com factuur staat in het gele vlak "Totaal jouw opbrengsten"  dat is het bedrag inclusief btw.

 

Uitgaande dat als daar €100,00 staat en alles 21% btw tarief is dan is het dus €100,00/121 * 21 = €17,36 btw af te dragen.

indien je producten met verschillende btw tarieven hebt moet je via de specificatie de omzet splitsen.

 

Meest gemaakte fout die ik zie is dat mensen btw gaan afdragen over  het "Per saldo te ontvangen" bedrag dus na aftrek  van de commissie kosten. 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 3-3-2020 om 10:47, Daniel_Nijmegen zei:

je moet btw afdragen over het bedrag dat op de bol.com factuur staat in het gele vlak "Totaal jouw opbrengsten"  dat is het bedrag inclusief btw.

 

Uitgaande dat als daar €100,00 staat en alles 21% btw tarief is dan is het dus €100,00/121 * 21 = €17,36 btw af te dragen.

indien je producten met verschillende btw tarieven hebt moet je via de specificatie de omzet splitsen.

 

Meest gemaakte fout die ik zie is dat mensen btw gaan afdragen over  het "Per saldo te ontvangen" bedrag dus na aftrek  van de commissie kosten. 

 

 

Bedankt voor je reactie Daniel! Het is dus inderdaad zoals ik al dacht.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.