• 0

6 maanden werkzaamheden verrichten op curacao

Goedendag allen,

 

Ik zit met de volgende casus.

 

Ik heb eenmanszaak en mensen huren mij in zpp/freelancer.

 

Nu kan ik een opdracht voor 6 maanden in Curacao krijgen. De werkzaamheden worden ook daadwerkelijk in Curacao verricht. Ik blijf in Nederland ingeschreven en natuurlijk blijft mijn NL ingeschreven bedrijf ook actief

 

mijn vragen:

1) zijn de kosten voor de verhuizing en tickets zakelijk aftrekbaar. en hoe met huisvesting, auto e.d.

 

2)Als ik mijn gezin wil meenemen zijn dan de kosten (tickets, eventuele visum) voor mijn gezin ook zakelijk aftrekbaar. Dit omdat ik niet 6 maanden zonder mijn gezin wil zijn en ik hoop dat de belastingdienst dat ook snapt.

 

3) zover ik het snap blijf ik gewoon in NL belastingplichting omdat ik in NL ingeschreven sta en ook een nederlandse onderneming heb, klopt dit?

 

alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
51 minuten geleden, moraislima zei:

1) zijn de kosten voor de verhuizing en tickets zakelijk aftrekbaar. en hoe met huisvesting, auto e.d.

https://bieb.knab.nl/ondernemen/aftrekposten-zzp-reiskosten-en-verblijfkosten-buitenland-aftrekbaar

Zie ook dit oudere topic:

en; https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/werk-en-inkomen/content/aftrek-zakelijke-kosten

 

52 minuten geleden, moraislima zei:

2)Als ik mijn gezin wil meenemen zijn dan de kosten (tickets, eventuele visum) voor mijn gezin ook zakelijk aftrekbaar. Dit omdat ik niet 6 maanden zonder mijn gezin wil zijn en ik hoop dat de belastingdienst dat ook snapt.

Nee alles gerelateerd aan het gezin is per definitie niet zakelijk en dus ook niet aftrekbaar. Als je niet 6 maanden (fysiek) zonder gezin wilt zijn moet je de opdracht niet aannemen.

 

54 minuten geleden, moraislima zei:

3) zover ik het snap blijf ik gewoon in NL belastingplichting omdat ik in NL ingeschreven sta en ook een nederlandse onderneming heb, klopt dit?

Dat is afhankelijk van het belastingverdrag met Curaçao. Daar ben ik verder niet in thuis.

 

Link naar reactie
  • 0
Op 6-3-2020 om 11:58, moraislima zei:

 

 

Nu kan ik een opdracht voor 6 maanden in Curacao krijgen. De werkzaamheden worden ook daadwerkelijk in Curacao verricht. Ik blijf in Nederland ingeschreven en natuurlijk blijft mijn NL ingeschreven bedrijf ook actief

 

 

 

Pas op. Officieel moet je je inschrijven op Curaçao als je langer dan 4 maanden daar wilt blijven.

https://www.kgmc.nl/nl/inschrijven-in-het-bevolkingsregister-van-curaçao

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.